IHS332 Çevre ve Din

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod IHS332
Ad Çevre ve Din
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çevre ve Din İlişkisini önemli boyutlarıyla kavratmak

Dersin İçeriği

Çevre Ahlak İlişkisi, Hava-Su-Toprak-Orman ve Dinin bu unsurlara bakışı, Çevre Sorumluluğu ve Din

Dersin Ön Koşulu

Kaynakları okuma

Kaynaklar

Çevre ve Din, Prof Dr. Münir YILDIRIM

Notlar

Dinler ve Çevre


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre ve Sorunlarını tanır
ÖÇ02 Çevre ve Ahlak İlişkisini bilir
ÖÇ03 Din Çevre İlişkisini anlar
ÖÇ04 Dinlerde Çevre anlayışını kavrar
ÖÇ05 Çevreyi Din perspektifinden yeniden kategorize eder ve anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevre Sorunları Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Hava, Su, Toprak Kirliliği ve Doğal Afetler Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Çevre ve Din İlişkisi Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Budizm ve Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Hinduizm ve Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Hıristiyanlık ve Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Yahudilik ve Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İslam ve Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 İslam'ın Çevre Sorunlarına Bakışı Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kur'an'da Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Hadislerde Çevre Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Tarihteki örnekleriyle Din ve Çevre İlişkisi Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 İslam Tarihinde Çevre ve Ekolojik Uygulamalar Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Günümüz çevre problemleri ve Din Ön okuma, örnek seçimi ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:06