Genel Bilgi
Birim | İLAHİYAT FAKÜLTESİ |
İLAHİYAT PR. | |
Kod | IHS427 |
Ad | Din ve Mitoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Din ve Mitolojideki benzer ve farklı konuların karşılaştırılması.
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, Din ve Mitolojideki ortak kavramlar üzerinde durmaktır. Tanrı, Kainat ve İnsan konusunda din ve mitolojinin bakışı konu edinilir. Bu ders, farklı kültür ve dinlerdeki Tanrı anlayışlarını içerir. Kainat ve İnsanın yaradılışı ile ilgili aktarımları değerlendirmek. Tufan ve yaşamın diğer yönleriyle ilgili çeşitli Kıssalar konusunda bilgi vermek.
Dersin Ön Koşulu
kaynakları okuma
Kaynaklar
Din ve Mitoloji
Notlar
Genel Mitoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Din ve Mitolojinin ortak konuları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Tanrı hakkında din ve mitolojinin ortaya koyduğu görüşleri değerlendirir. |
ÖÇ03 | Kainat ve İnsanın yaradılışı hususunda her iki bakış açısını karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Tufan ve Kahramanların kıssaları ile ilgili bilgileri öğrenir. |
ÖÇ05 | Din ve Mitolojinin metotlerını karşılaştırarak temel konular hakkında çıkarımda bulunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri yorumlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mit, Mitoloji Kavramları | Prof.Remzi Duran (Edt), Din ve Mitoloji, Mit, Mitoloji Kavramları, s. 2-20. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Mitoloji-Din İlişkisi I | Prof.Remzi Duran (Edt), Din ve Mitoloji, Mit, Mitoloji Kavramları, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Mitoloji-Din İlişkisi II | Prof.Remzi Duran (Edt), Din ve Mitoloji, Mit, Mitoloji Kavramları, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sümer Mitolojisi I | Prof.Remzi Duran (Edt), Din ve Mitoloji, Mit, Mitoloji Kavramları, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sümer Mitolojisi II | Prof.Remzi Duran (Edt), Din ve Mitoloji, Mit, Mitoloji Kavramları, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Babil Mitolojisi I | Karen Armstrong, Mitlerin Kısa Tarihi, s. 57-73. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Babil Mitolojisi II | Karen Armstrong, Mitlerin Kısa Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Karen Armstrong, Mitlerin Kısa Tarihi, | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Mısır Mitolojisi I | George Hart, Çev. M.Sait Türk, Mısır Mitleri, s. 9. 99 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Mısır Mitolojisi II | George Hart, Çev. M.Sait Türk, Mısır Mitleri, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Orta Asya Türk Mitolojisi I | George Hart, Çev. M.Sait Türk, Mısır Mitleri, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Orta Asya Türk Mitolojisi II | George Hart, Çev. M.Sait Türk, Mısır Mitleri, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Anadolu Mitolojisi I | George Hart, Çev. M.Sait Türk, Mısır Mitleri, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Anadolu Mitolojisi II | Halikarnas Balıkçısı, Anadolu Tanrıları, s. 87-112. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Anadolu Mitolojisi III | Halikarnas Balıkçısı, Anadolu Tanrıları, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Halikarnas Balıkçısı, Anadolu Tanrıları, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Halikarnas Balıkçısı, Anadolu Tanrıları, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |