Genel Bilgi
Birim | İLAHİYAT FAKÜLTESİ |
İLAHİYAT PR. | |
Kod | ILH421 |
Ad | İslam Hukuku III |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
islamın borçlar ve eşya hukukuna ilişkin hükümleri hakkında gerekli bilgi ve beceriye sahip kılmak
Dersin İçeriği
İslam borçlar ve eşya hukuku
Dersin Ön Koşulu
ön koşul bulunmuyor.
Kaynaklar
Hayreddin Karaman, Mukayeseli islam Hukuku I-II
Notlar
Ali el-Afif, İslam Hukukuna Göre Hukuki İşlemler Ve Hükümleri Eşya Ve Borçlar Hukuku
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İslam hukukunun ana konularını kavrar |
ÖÇ02 | Meri hukuktaki mevcut bölüm ve dalların islam fıkhındaki neye karşılık geldiğine dair temel bilgi ve birikime sahip olup bunun izahını yapar |
ÖÇ03 | Muamelat ve burada yer alan akitlerle günümüz borçlar hukuku arasında bağ kurarak benzerlikleri ve farklılıkları da açıklar |
ÖÇ04 | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dini problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri yorumlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Bilgiler | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Borcun kaynakları | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Akdin unsurları | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akdin şartları | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Akdin mevzuu | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Butlan nazariyesi | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Akdin ortadan kalkması | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Haksız fiiller | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mesuliyet | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Borcun nevileri | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Borcun sona ermesi | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Borcun intikali | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Akit çeşitleri | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |