ILH421 İslam Hukuku III

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod ILH421
Ad İslam Hukuku III
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

islamın borçlar ve eşya hukukuna ilişkin hükümleri hakkında gerekli bilgi ve beceriye sahip kılmak

Dersin İçeriği

İslam borçlar ve eşya hukuku

Dersin Ön Koşulu

ön koşul bulunmuyor.

Kaynaklar

Hayreddin Karaman, Mukayeseli islam Hukuku I-II

Notlar

Ali el-Afif, İslam Hukukuna Göre Hukuki İşlemler Ve Hükümleri Eşya Ve Borçlar Hukuku


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İslam hukukunun ana konularını kavrar
ÖÇ02 Meri hukuktaki mevcut bölüm ve dalların islam fıkhındaki neye karşılık geldiğine dair temel bilgi ve birikime sahip olup bunun izahını yapar
ÖÇ03 Muamelat ve burada yer alan akitlerle günümüz borçlar hukuku arasında bağ kurarak benzerlikleri ve farklılıkları da açıklar
ÖÇ04 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dini problemleri tespit eder ve çözüm üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Bilgiler Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Borcun kaynakları Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Akdin unsurları Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Akdin şartları Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Akdin mevzuu Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Butlan nazariyesi Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Akdin ortadan kalkması Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Haksız fiiller Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mesuliyet Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Borcun nevileri Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Borcun sona ermesi Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Borcun intikali Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Akit çeşitleri Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel tekrar Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:07