Genel Bilgi
Birim | İLAHİYAT FAKÜLTESİ |
İLAHİYAT PR. | |
Kod | IHS405 |
Ad | Sınıf Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarına sınıf yönetiminin etkili öğrenme ortamının hazırlanmasındaki etkisi ve katkısını kavratmak, etkili sınıf yönetimi için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde sınıf yönetimindeki temel kavramlar ve başlıklar yer almaktadır. Bunlar ilköğretimde etkileşim iletişim, sınıf yönetiminin ne olduğu, sınıf yönetimindeki farklı yaklaşımlar ve modeller, Sınıf kurallarlları ve uygulanışı, sınıfın fiziksel düzenlenmesi, öğretimin ve sınıfta zamanın yönetimi içeren konularla birlikte sınıf disiplini ve davranış yönetimi ile ilgili içeriklerdir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Refik Balay, 2000'li Yıllarda Sınıf Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2021.
Notlar
Firdevs Güneş, Sınıf Yönetimi Yaklaşım ve Modeller, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2013. Ayhan Aydın, Sınıf Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2017.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sınıf yönetimi ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir. |
ÖÇ03 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programlarını tanır. |
ÖÇ04 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliğinde karşılaşılan sorunlara çözüm önerilerinde bulunur. |
ÖÇ05 | Mesleki bilgi - becerilerini geliştirmenin önemini kabul eder. |
ÖÇ06 | Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri yorumlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf yönetiminin tanımı | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 1-5) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve dışı etkenler | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 1-5) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sınıf yönetimi boyutları | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 1-5) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sınıf yönetimi modelleri ve anlayışları | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 5-11) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 42-46) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sınıf yönetiminde fiziksel düzenleme | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 31-42) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sınıfta öğretimin yönetimi | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 46-61) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Sınıfta zamanın yönetimi | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 57-61) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Olumlu Sınıf atmosferi oluşturma | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 31-61) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sınıf içi iletişim ve etkileşim | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 42-46) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Davranış yönetimi | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 85-107) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İstenmeyen davranışlar ve nedenleri | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 85-107) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İstenmeyen davranışlara yönelik geliştirilen statrejiler I | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 85-107) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İstenmeyen davranışlara yönelik geliştirilen statrejiler II | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 85-107) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ödev | 50 | 20 |
1. Ara Sınav | 50 | 20 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |