IHS405 Sınıf Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod IHS405
Ad Sınıf Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarına sınıf yönetiminin etkili öğrenme ortamının hazırlanmasındaki etkisi ve katkısını kavratmak, etkili sınıf yönetimi için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmak

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde sınıf yönetimindeki temel kavramlar ve başlıklar yer almaktadır. Bunlar ilköğretimde etkileşim iletişim, sınıf yönetiminin ne olduğu, sınıf yönetimindeki farklı yaklaşımlar ve modeller, Sınıf kurallarlları ve uygulanışı, sınıfın fiziksel düzenlenmesi, öğretimin ve sınıfta zamanın yönetimi içeren konularla birlikte sınıf disiplini ve davranış yönetimi ile ilgili içeriklerdir.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Refik Balay, 2000'li Yıllarda Sınıf Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2021.

Notlar

Firdevs Güneş, Sınıf Yönetimi Yaklaşım ve Modeller, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2013. Ayhan Aydın, Sınıf Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2017.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıf yönetimi ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar.
ÖÇ02 Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir.
ÖÇ03 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programlarını tanır.
ÖÇ04 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliğinde karşılaşılan sorunlara çözüm önerilerinde bulunur.
ÖÇ05 Mesleki bilgi - becerilerini geliştirmenin önemini kabul eder.
ÖÇ06 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf yönetiminin tanımı Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 1-5) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve dışı etkenler Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 1-5) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sınıf yönetimi boyutları Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 1-5) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sınıf yönetimi modelleri ve anlayışları Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 5-11) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 42-46) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sınıf yönetiminde fiziksel düzenleme Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 31-42) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sınıfta öğretimin yönetimi Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 46-61) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Sınıfta zamanın yönetimi Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 57-61) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Olumlu Sınıf atmosferi oluşturma Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 31-61) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sınıf içi iletişim ve etkileşim Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 42-46) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Davranış yönetimi Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 85-107) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İstenmeyen davranışlar ve nedenleri Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 85-107) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İstenmeyen davranışlara yönelik geliştirilen statrejiler I Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 85-107) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İstenmeyen davranışlara yönelik geliştirilen statrejiler II Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma (Balay, 2019, 85-107) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ödev 50 20
1. Ara Sınav 50 20
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.02.2025 11:23