IHS452 Öğretmenlik Uygulaması II (Formasyon)

6 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IHS452
Ad Öğretmenlik Uygulaması II (Formasyon)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Serkan ÇELİKAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Serkan ÇELİKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

Dersin İçeriği

Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme. Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme. Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme. Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilme.

Dersin Ön Koşulu

Alanla ilgili temel kaynaklar hakkında bilgi sahibi olma

Kaynaklar

Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Selahattin Gönen , Murat Hevedanlı , A. Kadir Maskan

Notlar

Eğitim Programları ve Öğretim, Durmuş Ali Özçelik


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak
ÖÇ02 Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek
ÖÇ03 Ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek
ÖÇ04 Öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir
ÖÇ05 Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Planlama Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Hazırlanan planı uygulama Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 bazı etkinlikleri uygulama Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Ders anlatımı ve Program Geliştirme Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Program Geliştirme Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Portfolyo hazırlama. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Derste sınıfa hakim olma ve sınıfı yönetebilme Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Sınıfı yönetebilme Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Öğrenci davranışlarını anlayabilme Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 öz değerlendirme Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Portfolyo hazırlama. Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyo hazırlama. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyo hazırlama. Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:08