IHS452 Öğretmenlik Uygulaması II (Formasyon)

6 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod IHS452
Ad Öğretmenlik Uygulaması II (Formasyon)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Serkan ÇELİKAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Serkan ÇELİKAN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

Dersin İçeriği

Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme. Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme. Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme. Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilme.

Dersin Ön Koşulu

Alanla ilgili temel kaynaklar hakkında bilgi sahibi olma

Kaynaklar

Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Selahattin Gönen , Murat Hevedanlı , A. Kadir Maskan

Notlar

Eğitim Programları ve Öğretim, Durmuş Ali Özçelik


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanır.
ÖÇ02 Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini analiz eder.
ÖÇ03 Ders planı hazırlar ve sınıfta uygular.
ÖÇ04 Öz değerlendirme raporları hazırlar.
ÖÇ05 Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Planlama Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Hazırlanan planı uygulama Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 bazı etkinlikleri uygulama Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Ders anlatımı ve Program Geliştirme Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Program Geliştirme Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Portfolyo hazırlama. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Derste sınıfa hakim olma ve sınıfı yönetebilme Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Sınıfı yönetebilme Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Öğrenci davranışlarını anlayabilme Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 öz değerlendirme Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Portfolyo hazırlama. Plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyo hazırlama. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyo hazırlama. Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 11:08