SNFS303 Çocuk Edebiyatı

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SNFS303
Ad Çocuk Edebiyatı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk edebiyatının tarihçesini, çocuk edebiyatı ürünlerini ve türlerini tanıtmak yaş seviyelerine göre çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken özellikleri kavratmak

Dersin İçeriği

Çocuk edebiyatının tarihçesi, çocuk edebiyatı ürünlerinin türleri, biçim ve içerik olarak taşıması gereken özellikler, yaş gruplarına göre kitapların özellikleri, dünya ve Türk edebiyatında çocuk edebiyatı eserleri vermiş önemli yazarlar ve eserler içeriği oluşturur

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çocuk ve Edebiyat Prof. Dr. Sedat Sever TUDEM YAYINEVİ

Notlar

Konu ile ilgili yazılmış makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimini açıklar
ÖÇ02 çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemini ifade eder
ÖÇ03 çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikleri sıralar
ÖÇ04 Türk ve Dünya çocuk edebiyatı yazarlarını sıralar
ÖÇ05 geçmişten günümüze çocuğa bakış açısını ve bu bakış açısı doğrultusunda verilmiş ürünleri öğrenir ve aktarır
ÖÇ06 Çocuk için edebi ürünlerin içeriklerinin önemini açıklar
ÖÇ07 Edebi türler içinde çocuk edebiyatının tarihçesini bilir ve anlatır
ÖÇ08 Çocuğun dil gelişiminde edebiyatın önemini kavrar ve açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. 2
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 4
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 3
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır.
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriğini tanıtmak ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dünyada ve Türkiyede çocuk edebiyatının gelişimi önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikler önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
6 Biçim özellikleri önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
7 Biçim olarak taşıması gereken özellikleri örneklendirmek önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav işlenmiş konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İçerik özellikleri önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Konu olarak taşıması gereken özellikler önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Tema olarak taşıması gereken özellikler önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Yaşa göre kazanılması gereken dil özellikler önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Örnek ürünler ile dil özelliklerini incelemek önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Seçili ürünler ile konu özelliklerini incelemek önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Türk ve Dünya çocuk edebiyatı yazarlarını tanıtmak önceden okunması gereken makale ve kitapların okunmuş olması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları işlenmiş konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları işlenmiş konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.12.2024 12:18