ECF230 Enfeksiyon Hastalıklarında Akılcı İlaç Kullanımı Modülü

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF230
Ad Enfeksiyon Hastalıklarında Akılcı İlaç Kullanımı Modülü
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BEHİCE KURTARAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Prof. Dr. ÖZGÜR SÜRMELİOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Didem YILMAZ ORAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda enfeksiyon hastalıklarında bazı vakalar üzerinde akılcı antibiyotik kullanımının anlatılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Akılcı ilaç kullanımının temel prensipleri, akut otit, sistit vb olgularda akılcı antibiyotik kullanımı

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

1-Kayaalp S. Oğuz. Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 1ve2 cilt, Pelikan Yayınları, 2019. 2-Katzung Bertram G. Basic Clinical Pharmacology McGraw-Hill Medical Books 2018. 3-Brunton Laurence,‎ Knollmann Bjorn,‎ Dandan Randa Hilal. Goodman and Gilman's The Pharmacologi-cal Basis of Therapeutics-13 th Edition. McGraw-Hill Medical Books,2018.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgiler öğrenir.
ÖÇ02 Akılcı antibiyotik kullanımının önemi hakkında farkındalık kazanır.
ÖÇ03 Akut otitis media tedavisinde kullanılan ilaçların kullanımını, yan tesirlerini, kontrendikasyonlarını ve ilaç etkileşimlerini öğrenir.
ÖÇ04 Sistit tedavisinde kullanılan ilaçların kullanımı, yan tesirleri, kontrendikasyonları ve ilaç etkileşimlerini öğrenir.
ÖÇ05 Hasta ile iletişim kurma becerisi kazanır.
ÖÇ06 İlaçların doğru kullanılması, tedavi süreci ile ilgili uyuncun sağlanması ve tedavi ile ilgili diğer konular hakkında hastanın bilinçlenmesini sağlar.
ÖÇ07 Hastayı ilaçları ve tedavisi hakkında bilgilendirmeyi ve hastanın tedavi süreci ile ilgili geri bildirim almanın öneminin farkında olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Akılcı İlaç Kullanımının Temel Prensipleri Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Akılcı Antibiyotik Kullanımında Eczacının Görev ve Sorumlulukları Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Farmasötik Dozaj Şekilleri Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Otitis Media Etiyolojisi ve Kliniği Vaka Takdimi Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Otit Tedavisinde Kullanılan Antibiyotikler-öğrenci sunumları-1 Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Otit Tedavisinde Kullanılan Antibiyotikler -2 Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Reçete Analizi ve Eczacı-Hasta İletişim Modülü Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Objektif Yapılandırılmış Pratik Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Genel Değerlendirme ve Anket Güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Sistit Etiyolojisi ve Kliniği Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Sistit tedavisinde kullanılan kemoterapötikler -öğrenci sunumları-1 Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Sistit tedavisinde kullanılan ilaçlar -öğrenci sunumları-2 Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Eczacı-Hasta İletişim Modülü-2 Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Genel Tekrar Ders kitaplarının, güncel literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Staj Sonu Genel Değerlendirme Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Objektif Yapılandırılmış Pratik Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Objektif Yapılandırılmış Pratik Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 56
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,24
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 11:25