ECS228 Sosyal Sorumluluk Projesi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS228
Ad Sosyal Sorumluluk Projesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ÖZLEM ALPTEKİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. CEM YAMALI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste tanımlanan etkinliklerle üniversite öğrencilerinde toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturmak; bireysel ve toplumsal sorumluluk geliştirme, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim becerilerini oluşturma amaçlanır.

Dersin İçeriği

Topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin temel kavramları, topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin önemini ve panel, konferans, bilgilendirme seminerleri düzenlenmesini içerir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Elvettin Akman , Kenan Ören , H. Bahadır Eser, 2012, Sosyal Sorumluluk, Pelikan Yayınları.

Notlar

ilgili STK ve kurumların web sayfaları, raporları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal Sorumluluk kavramını bilir ve açıklar.
ÖÇ02 Toplumsal duyarlılık ve farkındalıkla toplum yararına etkinlere katılır, faaliyetler gerçekleştirir.
ÖÇ03 Topluma, çevreye ve doğaya karşı sosyal sorumluluklarının neler olduğunu bilir.
ÖÇ04 Eczacılığın toplumsal sorumlulukla ilişkisini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Dersin Amaçları İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sosyal sorumluluk projelerinin önemi ve örnekler İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Eczacıların sosyal sorumluluk projelerindeki yeri İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Bir Proje Nasıl Hazırlanır İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Sosyal sorumluluk proje konusu, amaçlarının belirlenmesi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
6 Sosyal sorumluluk proje basamaklarının ve maliyetinin belirlenmesi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Proje Yazışmaları İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar İlgili okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Projenin hazırlanması-1 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
10 Projenin hazırlanması-2 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Panel, Konferans, bilgilendirme seminerleri düzenleme İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
12 Proje uygulamaları İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
13 Öğrenci Proje Sunumları; Eleştiri ve Tartışma 1 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Öğrenci Proje Sunumları; Eleştiri ve Tartışma 2 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
15 Değerlendirme İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 11:37