Genel Bilgi
Birim | ECZACILIK FAKÜLTESİ |
ECZACILIK PR. | |
Kod | ECF316 |
Ad | Farmasötik Teknoloji Laboratuvarı II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (Bahar) (B Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sıvı dozaj şekillerinin ve kozmetik ürünlerin formülasyon tasarımı ve pratik olarak hazırlanması konularında bilgi beceri ve yetkinlik kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ölçme, tartma ve krem, merhem, pat, spozituvar, ovül ve kozmetik preparat hazırlama
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Demirtürk E., Güven U.M., Çevikelli T., Onan D., Farmasötik Teknoloji II Laboratuvar Föyü, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları, Adana.
Notlar
Walsh G., Pharmaceutical technology: concepts and applications, Wiley, 2013.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Supozituvar, ovül tipi dozaj şekillerinin formülasyonunu pratik olarak hazırlar. |
ÖÇ02 | Kozmetik ürün formülasyonunu pratik olarak hazırlar. |
ÖÇ03 | Yarı katı preparatlarda formülasyon geliştirme ve kalite kontrollerini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Jel ve losyon dozaj şekillerini pratik olarak hazırlar. |
ÖÇ05 | Supozituvar ve ovül tipi dozaj şekillerinde yapılan kalite kontrol testlerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Demostrasyon | Ders içeriği hakkında bilgi sahibi olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Merhem Formülasyonları | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Pat Formülasyonları | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Jel Formülasyonları | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Krem Formülasyonları | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Losyon Formulasyonları | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Kozmetik Preparatlar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının tekrarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Demostrasyon 2 | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Genel Tekrar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Supozituvar Formulasyonları | İlgili ders notunun okunmasıa | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Supozituvar Formulasyonları ve Geliştirilmesi | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Ovül Formülasyonları | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Ovül Formülasyonları ve Geliştirilmesi | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Formülasyon Geliştirme | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |