Genel Bilgi
Kod | ECS519 |
Ad | Geleneksel Halk İlacı Bitkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye'de geleneksel halk ilacı olarak kullanılan bitkileri öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Adiantaceae-Chenopodiaceae Cistaceae-Cucurbitaceae Cupressaceae-Gramineae Guttiferae-Labiatae Lauraceae-Liliaceae Loranthaceae-Oleaceae Orchidaceae-Pinaceae Plantaginaceae-Punicaceae Ranunculaceae-Rosaceae Rubiaceae-Solanaceae Tiliaceae-Zygophyllaceae Hastalıklara ve tedavi edici etkilerine göre bitki grupları Hastalıklara ve tedavi edici etkilerine göre bitki grupları Sonuçlar ve tartışma
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Tuzlacı, E., & Doğan, A. (2010). Turkish folk medicinal plants, IX: Ovac. Marmara pharmaceutical journal, 14(3), 136-143.
Notlar
Demirci Kayıran, S. Geleneksel Halk İlaçları Ders notları, Adana, 2024.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiyede geleneksel halk ilacı olarak kullanılan bitkileri karakteristik morfolojik özellikleri ile tanımlar. |
ÖÇ02 | Geleneksel halk ilacı olarak kullanılan bitkilerin ait olduğu familyalar ve Türkiyedeki yerli adları açıklar. |
ÖÇ03 | Bitkilerin halk ilacı olarak kullanılan kısımları bunların tedavide kullanılışları analiz eder. |
ÖÇ04 | Geleneksel ilaçların hazırlanma ve uygulanma yöntemlerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Etnobotanik araştırmalar ve geleneksel halk ilaçları tanır. |
ÖÇ06 | Halk sağaltmalarını yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etnobotanik araştırmalar ve geleneksel halk ilaçları hakkında genel bilgiler | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Türkiyede halk hekimliğinin tarihi | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Halk sağaltmaları | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dioskoridesin Materia Medicası ve günümüzde Anadoluda halk hekimliği ile ilişkisi | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 2Dioskoridesin Materia Medicası ve günümüzde Anadoluda halk hekimliği ile ilişkisi | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Türkiye'de halk ilacı olarak kullanılan bitkiler | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 2Türkiye'de halk ilacı olarak kullanılan bitkiler | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Achillea millefoliıum-Cassia angustifolia-Asparagus acutifolius | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Curcuma longa-Gingko biloba-Pancratium maritimum | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hypericum perforatum-Peganum harmala | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Rosa canina-Salvia officinalis | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Silybum marianum-Taraxacum officinale | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tyhmus vulgaris-Viscum album | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ecballium elaterium-Lauracerasus officinalis | Ödev, proje | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |