Genel Bilgi
Birim | ECZACILIK FAKÜLTESİ |
ECZACILIK PR. | |
Kod | ECS545 |
Ad | Her Yönüyle İlaç Endüstrisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İlaç endüstrisinde eczacılık mesleğinin farklı departmanlarını tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
İlaç endüstrisinin tanımı, kısımları, farmakovijilans, klinik araştırmalar, Ar-Ge süreçleri, pazarlama departmanları ve ruhsatlandırma süreci hakkında bilgileri içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
İlgili öğretim üyesi tarafından ÇÜBİS'e yüklenen ders materyalleri
Notlar
Uçsansu T. Türkiyede ve Dünyada İlaç Endüstrisi, İlaç Endüstrisi İşverenler Sendikası, 1974.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlaç endüstrisinde Ar-Ge ve farmasötik geliştirmeyi açıklar. |
ÖÇ02 | ilaç endüstrisi bileşenlerini tanır. |
ÖÇ03 | Farmakovijilans tanımlar. |
ÖÇ04 | İlaç endüstrisindeki farklı süreçleri kavrar. |
ÖÇ05 | İlaç ruhsatlandırma sürecini açıklar. |
ÖÇ06 | Biyoteknolojik ürünleri tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlaç Endüstrisine Giriş | Ders içeriği hakkında bilgi edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Endüstri Tanıtımı | Güncel literatürler ve kılavuzlar incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | İlaç Endüstrisi Tanıtımı | Güncel literatürler ve kılavuzlar incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Farmakovijilans | Güncel literatürler ve kılavuzlar incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Klinik Araştırmalar | Güncel literatürler ve kılavuzlar incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İlaç Endüstrisinde Ar-Ge | Güncel literatürler ve kılavuzlar incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İlaç Endüstrisinde Ar-Ge Süreçleri | Güncel literatürler ve kılavuzlar incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları gözden geçirilir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Reçetesiz İlaçlar | Güncel literatürler ve kılavuzlar incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Satış ve Pazarlama | Güncel literatürler ve kılavuzlar incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Biyoteknoloji | Güncel literatürler ve kılavuzlar incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Biyoteknolojik Ürünler | Güncel literatürler ve kılavuzlar incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ruhsatlandırma | Güncel literatürler ve kılavuzlar incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Etkin Kalite Uygulamaları | Güncel literatürler ve kılavuzlar incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
15 | İnsan Kaynakları | Güncel literatürler ve kılavuzlar incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları gözden geçirilir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları gözden geçirilir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |