USOYL715 Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL715
Ad Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FİLİZ YURTAL


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin kapsamında risk grubundaki çocukları tanıma, risk faktörleri, koruyucu faktörler ve alınabilecek önlemlerin ortaya konması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar, sektörlere bağlı çalışan çocuklar, parçalanmış aile çocukları, korunmaya muhtaç çocuklar, suça yönelmiş çocuklar, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar, gelişimsel açıdan risk altındaki çocuklar, elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve özellikleri, risk altındaki çocukların eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek önlemler ve eğitimlerine yönelik Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan projeler dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Seçer, Z. (2018) (Editör). Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap

Notlar

Sokakta Yaşayan Çalışan Çocuklar Tespitler Ve Çözüm Örnekleri, Başbakanlık Aile Ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü 2004 Akbaş, T. , 2002. Çocuklara Yönelik Cinsel Tacizler ve Koruyucu Eğitim, Çukurova Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, cilt:2, Sayı:19,1-8 Argun, Y. , 2003, Çocuğun Duygusal İstismarı ve Yardımlar, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Sayı: 78, 31-35 Asma, T. 2002, Çocuk İhmali Ve İstismarının Hukukumuzdaki Yeri, Çoluk Çocuk Dergisi, Sayı: 15, 34 Çubukçu, Z. , 2004, Eğitim Kurumlarında Yaşanan Şiddet Olaylarının Çocuk Gelişimine Etkisi, Çoluk Çocuk Dergisi, Sayı: 43, 25 Dilbaz, N. ,2004 , Cinsel İstismar, Çoluk Çocuk Dergisi, Sayı: 38, 22-25 İzmirli, M. Sur, H., Polat, N. 2000, Çocuğa Karşı Dayak Olgusu ve Çocuk İstismarı, Çocuk Forumu Dergisi, Cilt:3, Sayı: 1, 37


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Risk altındaki çocukların özelliklerini bilir ve tanımlar
ÖÇ02 Risk altındaki çocukların eğitim gördüğü ortamları açıklar
ÖÇ03 Risk altındaki çocukların yaşadıkları eğitsel, sosyal, ailesel ve kişisel problemleri açıklar
ÖÇ04 Risk altındaki çocuklara uygulanan ek hizmetleri bilir
ÖÇ05 Risk altındaki çocuklar ile ilgili ülkemizde yapılan projelerden haberdar olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş ve tanıtım Ön hazırlığı yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Temel kavramlar Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Risk altındaki çocuk grupları ve risk altında olmalarının nedenleri Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Risk altındaki çocukların ihtiyaçlarını karşılama yolları Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tek ebeveyne sahip öğrenciler Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Mevsimlik tarım işçisi ailelere sahip öğrenciler Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sosyal Hizmetler bünyesinde kalan öğrenciler Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 İstismar ve ihmale uğrayan öğrenciler Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Özel gereksinimi olan öğrenciler Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ekran ve teknoloji bağımlılığı olan öğrenciler Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çalışan öğrenciler Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Suça yönlendirilen öğrenciler Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan öğrenciler Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yabancı uyruklu öğrenciler Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 4 68
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 139
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,56
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:19