SÖ794 Geleneksel Çocuk Oyunları ve Eğitim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ794
Ad Geleneksel Çocuk Oyunları ve Eğitim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR


Dersin Amacı / Hedefi

Geleneksel çocuk oyunlarının çocuğun eğitimi açısından rolünü fark ettirmek, geleneksel oyunların sürekliliğini sağlamak

Dersin İçeriği

Geleneksel çocuk oyunlarının geleneksel kültür içindeki önemi, bir oyunun geleneksel olması için taşıması gereken özellikler anlatılır. geleneksel oyunların zaman, mekan, araç, kişi ve amaç açısından incelenmesi anlatılır ve örnekler üzerinden inceleme yapılır. Çocuğun eğitimi açısından geleneksel çocuk oyunlarının etkisi anlatılır ve tartışılır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İlköğretim ve Orta Öğretimde Geleneksel Çocuk Oyunları Ali Serdar Yücel

Notlar

Konu üzerine yazılmış kitap ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Geleneksel çocuk oyunlarını bilir
ÖÇ02 Geleneksel oyunların çocukluk çağı için önemini anlar
ÖÇ03 Çocuk oyunlarının çocuğun fiziksel ve ruhsal gelişimi üzerine etkisini öğrenir
ÖÇ04 Çocuk oyunlarının eğitim aracı olarak kullanılışını bilir ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geleneksel kültür anlatılır ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Geleneksel kültürün toplum için önemi anlatılır Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Gelenek içinde çocuğun yeri anlatılır Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Geleneğin tarih içinde oluşum süreci anlatılır Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Geleneksel çocuk oyunlarının tanıtımı yapılır Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Geleneksel çocuk oyunlarının incelenme unsurları tanıtılır Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Geleneksel oyunlarda oynanma zamanının önemi anlatılır Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Vize ödevi Ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Geleneksel oyunlarda oyunun oynandığı mekanın önemi anlatılır Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Geleneksel oyunlarda kullanılan araçlar anlatılır Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Geleneksel oyunlarda oyuncu sayısının oyunlara göre olması gereken özellikleri anlatılır Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Geleneksel çocuk oyunlarının çocuk acısından öneminin, oyunların işlevleri anlatılır Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
13 Geleneksel çocuk oyunlarında tekerlemenin dil gelişimi üzerine etkisi anlatılır Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Çocuğun sosyal beceri gelişiminde geleneksel çocuk oyunlarının önemi anlatılır Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 Çocuğun başkasının hakkına saygı gösterme, sıra bekleme özelliklerinin kazanmasında oyunların rolü anlatılır Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 final sınavı dönem içinde öğrenilen bilgiler tekrar edilir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Dönem içinde öğrenilen bilgiler tekrar edilir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:32