SÖ1707 Harmanlanmış Öğrenme Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ1707
Ad Harmanlanmış Öğrenme Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, harmanlanmış öğrenmenin teorik temellerinin kavranması, harmanlanmış öğrenme süreçlerinin nasıl planlanacağı ve uygulanacağı hakkında deneyim kazanılmasıdır.

Dersin İçeriği

Harmanlanmış öğrenme ile ilgili temel kavramlar, Harmanlanmış öğrenmenin tarihsel gelişimi, Harmanlanmış öğrenmenin bileşenleri, Harmanlanmış öğrenmenin avantaj ve dezavantajları ele alınacak, Harmanlanmış öğrenme ortamlarında öğretim tasarlanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bersin, J. (2004). The blended learning book: Best practices, proven methodologies, and lessons learned. John Wiley & Sons. Gülbahar Güven, Y., Kalelioğlu, F., & Afacan Adanır, G., (2020). Harmanlanmış Öğrenme. Ankara: Pegem Akademi.

Notlar

Akkoyunlu, B. ve Yilmaz-Soylu, M. (2008). A study of student's perceptions in a blended learning environment based on different learning styles. Educational Technology & Society, 11(1), 183-193. Aygün, M., (2011). Algo–heuristik kurama dayalı harmanlanmış öğrenme ortamlarının öğrencilerin sunum hazırlama becerilerine, bilgisayara karşı tutumlarına ve bilişim teknolojileri dersine güdülenme düzeylerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kırşehir. Bağcı, H. ve Yalın, H. İ. (2018). Harmanlanmış öğrenme ortamında denetim odağına göre uyarlanmış 5E öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 11 (3). Balaman, F. ve Tüysüz, C. (2011). Harmanlanmış öğrenme modelinin 7. Sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (4): 75-90. Batdı, V. (2014). Harmanlanmış öğrenme ortamlarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: bir meta-analiz çalışması. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 (1). Caner, M. (2009). A Study On Blended Learning Model For Teaching Practice Course in Pre-Service English Language Teacher Training Program. Anadolu University Institute of Education Science, Eskişehir. Carmen, J. M. (2002). Blended learning design: Five key ingredients, Retrieved September, 2014 from http://www.agilantlearning.com/pdf/Blended%20Learning%20Design.pdf. Ceylan, V. K. (2015). Harmanlanmış öğrenme yönteminin akademik başarıya etkisi. Yüsek lisans tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın. Chew, E. (2009). A blended learning model in higher education: A comparative study of blended learning in UK and Malaysia. (Doctoral dissertation, University of Glamorgan). Çırak Kurt, S., Yıldırım, İ., & Cücük, E. (2018). Harmanlanmış öğrenmenin akademik başarı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 776-802. Dikmenli, Y. (2013). Sanal sınıf uygulaması ve harmanlanmış öğrenme ortamlarının coğrafya dersi başarısı ile derse yönelik tutuma etkisi ve öğrenci görüşleri. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Dikmenli, Y. ve Ünaldı, Ü. E. (2013). Harmanlanmış öğrenme ve sanal sınıfa dönük öğrenci görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (2), 326-347.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Harmanlanmış öğrenme ile ilgili temel kavramları bilir.
ÖÇ02 Harmanlanmış öğrenmenin tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ03 Harmanlanmış öğrenmenin bileşenlerine örnekler verir.
ÖÇ04 Harmanlanmış öğrenmenin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirir.
ÖÇ05 Harmanlanmış öğrenme ortamlarında öğretim tasarlar.
ÖÇ06 Harmanlanmış öğrenme ortamlarında değerlendirme yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin, kaynakların, izlenecek strateji, yöntem ve tekniklerin tanıtımı Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Harmanlanmış Öğrenmenin Kuramsal Temelleri Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Harmanlanmış Öğrenmenin Tarihsel Gelişimi Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Harmanlanmış Öğrenme Bileşenleri Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Harmanlanmış Öğrenme Ortamları Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Harmanlanmış Öğrenmenin Avantajları Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Harmanlanmış Öğrenmenin Dezavantajları Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Uygulama Araçları Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Öğretim Tasarımı ve Değerlendirme Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Materyal Hazırlama Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarına Uygun İzlence Hazırlama Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Güncel Yöntem ve Teknikler Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Etkinlik örneklerinin incelenmesi Etkinlik oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Etkinlik örneklerinin incelenmesi (Devamı) Etkinlik oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 75 75
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:32