Genel Bilgi
Kod | SÖ1810 |
Ad | Sınıf Yönetimi Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUZAFFER SENCER ÖZSEZER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu kurs öğrencilerin sınıf yönetimi modellerinin uygulanışını, sınıfta meydana gelen istenmeyen davranışlar ve bunlarla baş etmeye yönelik geliştirilen stratejiler hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Kursun içeriği sınıf yönetimine ilişkin genel ve ayrıntılı bir bilgi verirken sınıf yönetimi teorileri ve bunların sınıfta nasıl uygulanacağını da öğretir. Öğrencilere istenmeyen davranışlar ve bunlarla baş etme yöntemlerini kazandırır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tauber, R. T. (2007) Classroom Management Sound Theory and Effective Practice. Praeger: USA, Wolfgang, C. H. (2001) Solving Discipline and Classroom Management Problems. Wiley Sons USA
Notlar
Sınıf yönetimi alanında ulaşılabilen Türkçe ve yabancı dilde yazılmış tüm kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları bilir |
ÖÇ02 | Sınıf içi iletişim ve etkileşimi bilir ve uygular |
ÖÇ03 | Farklı sınıf yönetimi modellerini ve bunların uygulamadaki farklarını anlar |
ÖÇ04 | Disiplinle ilgili farklı kuramları tanır ve bunların uygulamadaki sonuçları ile ilgili değerlendirmeler yapar |
ÖÇ05 | Sınıf içindeki disiplin yaklaşımını değerlendirir |
ÖÇ06 | Kendi ve diğer öğretmenlerin sınıflarındaki disiplin uygulamalarını gözlemler ve değerlendirir |
ÖÇ07 | Kendi disiplin modelini analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 1 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetimimin amacı, boyutları, önemi | ön hazırlığı yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Sınıf yönetimi modelleri | Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Disiplin modellerine genel bakış | Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma, bu modelleri analiz ederek bir bakış açısı kazanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Davranış değiştirme modeli | Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Assertive disiplin modeli | Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Dreikurs Modeli | Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Gerçeklik Terapisi (Glasser) Disiplin Modeli | Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenilen modellerle ilgili bir rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Kounin modeli | Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Thomas Gordan Etkili Öğretmen Modeli | Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | İncelenen disiplin modellerinin genel analizi | İncelenen bütün disiplin modellerini analiz eden bir rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | İstenmeyen davranışlarla ilgili örnek olay incelemesi | Sınıfta istenmeyen davranışları gözlemleme ve raporlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | İstenmeyen davranışlarla ilgili örnek olay incelemesi 2 | Sınıfta istenmeyen davranışları gözlemleme ve raporlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | İstenmeyen davranışlarla ilgili örnek olay incelemesi 3 | Sınıfta istenmeyen davranışları gözlemleme ve raporlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Bireysel öğretmenlik anlayışlarının değerlendirilmesi | Kendi bireysel öğretmenlik anlayışlarını öğretilen modelleri göz önüne alarak rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yapılan bütün çalışmaların raporlarını hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yapılan bütün çalışmaların raporlarını hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 15 | 75 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,84 | ||
AKTS | 8 AKTS |