Genel Bilgi
Kod | SÖ1806 |
Ad | İlköğretim Programlarının Geliştirilmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, program geliştirme ile ilgiliyapılan çalışmaların incelenmesi, değerlendirilmesi, sunulmasıve öneriler geliştirilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Alan yazında ilkokul programında yeralan derslerle ilgili program geliştirme ile ilgiliyapılmışçalışmalar, makaleler, yapılan araştırmaların çoğunlukla odaklandığı ögeler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Eğitimde Program Geliştirme-Özcan Demirel
Notlar
Eğitimde Program Geliştirme-Özcan Demirel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim programları alanında yapılan bilimsel çalışmaları irdeler |
ÖÇ02 | Alanda farklı türde yapılan çalışmaları derinlemesine inceler. |
ÖÇ03 | Çalışmaların değerlendirildiği bir makale yazar |
ÖÇ04 | Alanda farklı türde yapılan uluslararası çalışmaları derinlemesine inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 1 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı | İstenilen dersile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Makale/tez tartışması | İstenilen ders ile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Makale/tez tartışması II | İstenilen dersile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Examine the research related to the course | İstenilen dersile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Makale/tez tartışması IV | İstenilen dersile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Makale/tez tartışması V | İstenilen dersile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Makale/tez tartışması VI | stenilen dersile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ödev sunumu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Makale/tez tartışması VII | İstenilen dersile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Makale/tez tartışması VIII | İstenilen dersile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Makale/tez tartışması 9 | İstenilen dersile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Makale/tez tartışması 10 | İstenilen dersile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Makale/tez tartışması 11 | İstenilen dersile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Makale/tez tartışması 12 | İstenilen dersile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Makale/tez tartışması 13 | İstenilen dersile ilgiliaraştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 5 | 75 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,20 | ||
AKTS | 8 AKTS |