ECS512 Apiterapi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 10. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS512
Ad Apiterapi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 10. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Apiterapi kavramı, prensipleri, tarihçesi, bal ve bal ürünleri hakkında detaylı bilgileri aktarmayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Apiterapi kavramı, prensipleri, tarihçesi, bal ve bal ürünleri hakkında detaylı bilgileri içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

bulunmuyor

Kaynaklar

Apiterapi, Prof Erdem Yeşilada Hayy kitap, 2015

Notlar

ders notları ve bilimsel makale örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Balın tarihçesi, biyolojisi ve kültürel kullanımı hakkında bilgi verir
ÖÇ02 Bal ve ürünlerinin kaynakları hakkında bilgi verir
ÖÇ03 Balın botanik kökeninin bal kalitesi ile ilişkisini değerlendirebilir
ÖÇ04 Farklı bal tiplerine örnekler verebilir
ÖÇ05 Bal üzerinde yapılması gereken analizleri açıklar
ÖÇ06 Arıların fizyolojisi ve arı ürünlerinin üretimi hakında detaylı bilgi verir.
ÖÇ07 Bal ürünlerinden propolisin detaylı içeriğini açıklar
ÖÇ08 Bal ürünlerinden arı sütünün içeriğini açıklar
ÖÇ09 Bal arılarının tercihe ettiği bitkiler hakkında bilgi verir.
ÖÇ10 Apiterapi uygulamalarını açıklar
ÖÇ11 Polenin sağlık üzerine etkilerini açıklar
ÖÇ12 Propolisin sağlık üzerine etkilerini açıklar
ÖÇ13 Arı sütünün sağlık üzerine etkilerini açıklar
ÖÇ14 Bal ürünlerinin yer aldığı ürün formülasyonlarını değerlendirir
ÖÇ15 Apiterapi uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Balın tarihçesi, biyolojisi ve kültürel kullanımı Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türk gıda kodeksine göre bal tanımı ve özellikleri Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dünyada bal ve bal ürünlerinin üretimi Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Balın kimyasal içeriği Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Botanik orjinin balın kimyasal içeriğine etkileri ve botanik orijine göre bal tipleri Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bal üzerinde yapılan kalite analizleri Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Apiterapi tanımı ve kullanım amaçları Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Arı sütü tanımı, içeriği ve kullanım amaçları Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Propolis tanımı, içeriği ve kullanım amaçları Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Polen ve arı ekmeği içerikleri ve kullanım amaçları Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Bal ve bal ürünlerinin sağlık üzerine etkileri I Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bal ve bal ürünlerinin sağlık üzerine etkileri II Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bal ve bal ürünlerini içeren formülasyonların incelenmesi I Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Bal ve bal ürünlerini içeren formülasyonların incelenmesi II Konu ile ilgili makale ve güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yarıyıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yarıyılsonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:33