BBP111 Zooloji

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBP111
Ad Zooloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ELİF ORUÇ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Hücrenin biyolojik organizasyonunu, biyomoleküllerin yapı ve işlevlerini öğrenmek Bilimsel araştırma yöntemlerini kavramak ve uygulamak Konuyla ilgili etik ve sosyal sorumluluk konularında tartışabilir

Dersin İçeriği

Biyolojinin temel alanları, hücrenin ve canlı organizmanın moleküler organizasyonu, yapı ve fonksiyon ilişkisi, araştırmalarda bilimsel yöntem

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Biyoloji Öz Eric J. Simon

Notlar

Zooloji Kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Canlı organizmadaki moleküler organizasyonu yorumlayabilir.
ÖÇ02 Hayvansal dokuları ve fonksiyonlarını kavrar.
ÖÇ03 Hayvansal sistemleri ve fonksiyonlarını tanımlar.
ÖÇ04 Bilimsel Yöntemleri tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Zoolojinin dalları ve canlıların özellikleri Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 Bilimsel yöntem Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Canlının kimyasal organizasyonu, su ve suyun önemi canlıların sınıflandırılması Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Biyomoleküllerin yapı ve işlevleri Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Hücre, organeller Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Hücre döngüsü Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Hayvansal dokular Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Kitapta ilgili bölümün okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kalıtım Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Protein sentezi Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Beslenme Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
12 Vitamin ve mineral maddeler Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Ekoloji Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
14 Ekosistem Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
15 Biyolojik çeşitlilik Kitapta ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitapta ilgili bölümün okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitapta ilgili bölümün okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.06.2024 10:29