Genel Bilgi
Kod | BBP135 |
Ad | Jeoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ATİKE NAZİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yerkürenin tanınması, yerkabuğunun bileşimi ve değişimine etki eden faktörleri öğrenmek ve bu özelliklerin toprak açısından önemini kavramak
Dersin İçeriği
Yerkürenin tanıtımı, mineraller ve kayaçlar, zemin ve toprak oluşumu, bu oluşumların tarım ve mühendislik özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulsuz ders
Kaynaklar
Genel Jeoloji, Cilt I ve II, İhsan KETİN. (İTÜ Maden Fakültesi Yayınları) Fiziksel Jeoloji,2005. James S. Monroe ve Reed Wicander, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Çeviri no: 1, Çevirenler:Kadir Dirik ve Mehmet Şener. GENEL JEOLOJİ Temel Kavramlar / Essentials Of Geology, Lutgens Tarbuck Tasa , Pearson; Çevirici editörü: Prof.Dr. Cahit Helvacı Temel Jeoloji Prensipleri: M. Erkan Karaman, Yaşar Kibici, 2008, Ankara.
Notlar
Ders sorumlusu sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yer kürenin yapısı ve evrimi hakkında bilgileri kavrar. |
ÖÇ02 | Yerkabuğunu oluşturan kayalar ve mineralleri sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Toprak oluşum prosesini kavrar |
ÖÇ04 | İç ve dış jeolojik süreçleri sınıflandırabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Jeoloji biliminin tanımlanması, Yeryuvarı ve yerin iç yapısı, | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Mineraller, kayaçların yapı taşları | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kayaç Çevrimi, Mağma, Mağmatizma, Plütonizma ve Volkanizma | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Magmatik kayaçlar, sınıflandırma ve örnekler | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ayrışma, aşınma ve toprak | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çökeller ve çökel (sedimanter) kayaçlar | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Metamorfizma ve metamorfik kayaçlar | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tabakalı Yapılar, Kıvrımlar, Faylar | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Levha tektoniği | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Depremler | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kütle hareketleri | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hidrolojik Döngü, Yerüstü ve Yeraltı suları | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Buzullar ve Buzullaşma | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Jeolojik zaman ve fosiller | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynakları ve ders kitaplarını okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |