Genel Bilgi
Kod | BBP351 |
Ad | Organik Tarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Organik tarım hakkında bilgi vermek. Organik tarımın önemi ve prensipleri hakkında bilgi vermek, organik tarımın geliştirilmesi, organik ve konvansiyonel ürünlerin besin değeri, organik gübreler, hastalık-zararlı ve yabancı ot kontrolü, organik ve konvansiyonel ürünler hakkında bilgi öğrenir.
Dersin İçeriği
Organik tarımın; geçmişi, geleceği ve yarını, çevre kirliliği, organik gübreler, organik bitki koruma metodları, biyolojik kontrol, biyoteknik kontrol, yabancı ot ve malç, organik sebze yetiştiriciliği, organik meyve yetiştiriciliği, organik turunçgil yetiştiriciliği.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnternet kaynaklı akademik makaleler
Notlar
İnternet kaynaklı akademik makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organik tarımın amacını kavrar. |
ÖÇ02 | Organik ve Konvansiyonel tarım arasındaki farklılıkları karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Doğal kaynakları korumada kaynak kontrolü bilincini gösterir. |
ÖÇ04 | Organik tarımda kullanılan hastalık, zararlı ve yabancı ot kontrol yöntemleri hakkında yorum yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Organik tarım: geçmişi, bugünü ve geleceği hakkında bilgi | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Çevre kirliliği 1 (Hava ve su kirliliği ve bunu oluşturan etmenler) | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Çevre kirliliği2 (Tarımsal kirlilik ve konvansiyonel tarımın oluşturduğu kirlilik) | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Organik tarımda bitki besin maddesi kaynakları | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Azotun, Fosforun ve Potasyumun doğal yollarla karşılanması | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Organik Gübreler (çiftlik gübresi) | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Organik Gübreler (kompost yapımı) | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | Reading of the papers about the lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
9 | Biyolojik mücadele | Reading of the papers about the lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Biyoteknik kontrol | Reading of the papers about the lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Yabancı ot yönetimi | Reading of the papers about the lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Ekim Nöbeti | Reading of the papers about the lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Örtü altında organik tarım | Reading of the papers about the lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Organik tarım yönetmeliği | Reading of the papers about the lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Organik tarımda sertifikasyon | Reading of the papers about the lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |