Genel Bilgi
Kod | BKP383 |
Ad | Tarımsal Mücadele Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. SİBEL UYGUR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde verim kayıplarına neden olan hastalık etmenleri, zararlılar ve yabancı otlara karşı kullanılan mücadele yöntemleri (yasal, kültürel, fiziksel, biyolojik ve kimyasal) hakkında örneklere dayalı detaylı ve pratiğe yönelik bilgiler vermek ve öğretmek.
Dersin İçeriği
Kültür bitkilerinde zararlılar, hastalık etmenleri ve yabancı otlar hakkında genel bilgiler, yasal, kültürel, fiziksel, biyolojik ve kimyasal mücadele yöntemleri ve uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Entomoloji, Fitopatoloji, Bakteriyoloji, Nematoloji, Mikoloji, Viroloji, Akaroloji dersleri veya Genel Bitki Koruma dersleri almış olmak.
Kaynaklar
Öğretim üyesinin derlediği ders notu ve sunular.
Notlar
Öncüer, C., Durmuşoğlu, E., 1999. Tarımsal zararlılarla savaş yöntemleri ve ilaçları. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal zararlılarla, hastalıklarla ve yabancı otlarla savaşta temel bilgilerin yanı sıra, karantina tedbirleri, kültürel önlemler, fiziksel-mekaniksel önlemler ile biyoteknik ve biyolojik savaş yöntemlerinin uygulanmasını kavrar. |
ÖÇ02 | Pestisitlerin aktif maddeleri, etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Bitki hastalık etmenleri, zararlılar ve yabancı otlarla mücadelede bulaşmanın engellenmesi ile erken uyarı modellerini karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Tarımsal zararlılarla, hastalıklarla ve yabancı otlarla mücadeleye karar verme kriterleri ile dikkat edilecek parametreleri ve entegre mücadele prensipleri çerçevesinde en uygun mücadele yöntemlerinin uygulama esas ve yöntemlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Zararlılar savaşta temel bilgileri ile kültürel önlemler ve fiziksel savaşım yöntemler. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Zararlılara karşı mekaniksel savaşım yöntemlerinin kullanılması ve uygulaması. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tarımsal zararlılara karşı kültürel önlemler ve fiziksel savaşım yöntemler. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Zararlılara karşı kimyasal savaşım yöntemleri ve kullanılması. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tarımsal zararlılara karşı tüm savaş uygulama prensipleri. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Abiyotik ve biotik bitki hastalıkları (fungus, bakteri, virüs, viroid, fitoplasma, spiroplasma vb.) ile mücadelede kültürel önlemler ve fiziksel yöntemleri . | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitki hastalık etmenleri ile mücadelede erken uyarı modelleri. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bitki hastalık etmenlerine karşı kullanılan kimyasal savaş yöntemlerinden koruyucu fungisitlerin, aktif maddeleri ve uygulama metodları. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bitki hastalık etmenlerine karşı kullanılan kimyasal savaş yöntemlerinden Sistemik fungisitler, aktif maddeleri ve etki mekanizmaları ve uygulama yöntemleri hakkında temel bilgiler verilmesi. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yabancı otlarla mücadeleye karar verme kriterleri ve dikkat edilecek parametreler. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yabancı otlara karşı kimyasal mücadele prensipleri. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kimyasal mücadelede kullanılacak herbisitler. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yabancı otlarla mücadelede entegre mücadele prensipleri ve uygulaması. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |