Genel Bilgi
Kod | BBP431 |
Ad | Budama Tekniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Budamanın önemi, amaçları ve uygulaması konusunda öğrencilerin gerekli bilgi ve beceriye sahip olmaları
Dersin İçeriği
Budamanın fizyolojisi, uygulama zamanı ve şekli konusunda bilgi verilmesi. Budamaya etki eden faktörlerin anlatılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnternet kaynaklı akademik makaleler
Notlar
İnternet kaynaklı akademik makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Budamanın tanımı ve amaçlarını kavrar. |
ÖÇ02 | Budama ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ03 | Uygun çeşit anaç kombinasyonu ve uygun budama sistemini belirleyip uygulayabilir. |
ÖÇ04 | Budamanın teknik esasları ve yeni budama sistemlerinin önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Budamanın tanımı ve amaçları1 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Budama zamanları2 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Budama ve anaç ilişkisi3 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Budama ve ekoloji ilişkisi4 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Budama ve fizyoloji ilişkisi5 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Budamanın teknik esasları6 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ara sınav | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Budama ve iklim lişkisi8 | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Sert çek meyve budama teknikleri 9 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sert çek meyve budama 10teknikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yumuşak çek meyve budama teknikleri11 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yumuşak çek meyve budama teknikleri12 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yeni Budama sistemlerinin tanıtımı 13 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yeni Budama sistemlerinin tanıtımı 14 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yeni Budama sistemlerinin tanıtımı 15 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |