BBP443 Bahçe Bitkilerinde Tasarım

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBP443
Ad Bahçe Bitkilerinde Tasarım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MERAL INCESU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Mühendislik tasarımı ve unsurlarını ifade etme, mühendislik problemlerinin çözümünde proje tasarlama, uygulama ve pratik yapma, bu kapsamda genel olarak tasarım sürecini yürütme, tasarım faaliyetleri ve tasarım geliştirme süreçlerini düzenleme, mesleğiyle ilgili konularda bir tasarım geliştirebilme, disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışması yapabilme, sözlü ve poster sunumları hazırlama, kendini ifade etme, bilgi ve becerisini uygulamaya koyabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Meyve yetiştiriciliği ve ıslahında son gelişmeler, sebze-süs bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahında son gelişmeler, bağ yetiştiriciliği ve ıslahında son gelişmeler, muhafaza konusunda son gelişmeler, tasarımın ve projelendirmenin önemi, tasarım hazırlama tekniği, tasarımın ürün kalitesi üzerine katkısı, sorunun çözümüne yönelik neden-sonuç ilişkisini açıklayacak rapor yazma

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Verilen tasarım konusuna uygun bilimsel yayınlar, makaleler

Notlar

bilimsel videolar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım projesi hazırlar
ÖÇ02 Bahçe Bitkileri alanında ifade ettiği bilgilerle tasarım ile ilgili neden sonuç ilişkisini açıklar
ÖÇ03 Sorunun çözümüne yönelik yeni çözümler üretir.
ÖÇ04 Takım çalışmasında sorumluluk üstlenir, rapor yazar, sözlü veya poster sunum hazırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve dersin işleyişi ile ilgili bilgilendirme Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Dersin amacı, kapsamı, beklenen çıktılar ve mühendislik tasarımı ile ilgili teorik bilgiler tasarım konusunda araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Grupların oluşturulması, Bahçe Bitkileri Bölümü ana tasarım alanlarında (meyve/sebze-süs, bağ, muhafaza)ders konu ve kapsamına uygun tasarım konularının belirlenmesi tasarım konusunda araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Örnek tasarım konu önerileri formunun incelenmesi, Tasarım sürecinin planlanması ilgili konuda makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Soruna/İhtiyaca yönelik literatür taraması ilgili konuda makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Seçilen konu üzerinde çalışmaların yürütülmesi Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
7 Konular üzerinde çalışmaların yürütülmesi Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ara raporun teslimi ilgili ders notları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Tasarım geliştirme süreci -1 Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
10 Tasarım süreci-2 Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Tasarım geliştirme ve ilerletme süreci -3 Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Tasarım üzerine çalışma -4 Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Tasarlanan konuyu geliştirme süreci - 5 Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Tasarım geliştirme süreci -6 Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Sonuç raporlarının teslimi rapor yazma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Poster/Sözel sunumları ilgili ders notlarından hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Poster /Sözel sunumları ilgili ders notlarında çalışmalar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 104
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,16
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.05.2024 04:51