Genel Bilgi
Kod | BBP443 |
Ad | Bahçe Bitkilerinde Tasarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL INCESU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MERAL INCESU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik tasarımı ve unsurlarını ifade etme, mühendislik problemlerinin çözümünde proje tasarlama, uygulama ve pratik yapma, bu kapsamda genel olarak tasarım sürecini yürütme, tasarım faaliyetleri ve tasarım geliştirme süreçlerini düzenleme, mesleğiyle ilgili konularda bir tasarım geliştirebilme, disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışması yapabilme, sözlü ve poster sunumları hazırlama, kendini ifade etme, bilgi ve becerisini uygulamaya koyabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Meyve yetiştiriciliği ve ıslahında son gelişmeler, sebze-süs bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahında son gelişmeler, bağ yetiştiriciliği ve ıslahında son gelişmeler, muhafaza konusunda son gelişmeler, tasarımın ve projelendirmenin önemi, tasarım hazırlama tekniği, tasarımın ürün kalitesi üzerine katkısı, sorunun çözümüne yönelik neden-sonuç ilişkisini açıklayacak rapor yazma
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Verilen tasarım konusuna uygun bilimsel yayınlar, makaleler
Notlar
bilimsel videolar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım projesi hazırlar |
ÖÇ02 | Bahçe Bitkileri alanında ifade ettiği bilgilerle tasarım ile ilgili neden sonuç ilişkisini açıklar |
ÖÇ03 | Sorunun çözümüne yönelik yeni çözümler üretir. |
ÖÇ04 | Takım çalışmasında sorumluluk üstlenir, rapor yazar, sözlü veya poster sunum hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin işleyişi ile ilgili bilgilendirme | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Dersin amacı, kapsamı, beklenen çıktılar ve mühendislik tasarımı ile ilgili teorik bilgiler | tasarım konusunda araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Grupların oluşturulması, Bahçe Bitkileri Bölümü ana tasarım alanlarında (meyve/sebze-süs, bağ, muhafaza)ders konu ve kapsamına uygun tasarım konularının belirlenmesi | tasarım konusunda araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Örnek tasarım konu önerileri formunun incelenmesi, Tasarım sürecinin planlanması | ilgili konuda makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Soruna/İhtiyaca yönelik literatür taraması | ilgili konuda makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Seçilen konu üzerinde çalışmaların yürütülmesi | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
7 | Konular üzerinde çalışmaların yürütülmesi | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar Ara raporun teslimi | ilgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Tasarım geliştirme süreci -1 | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
10 | Tasarım süreci-2 | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Tasarım geliştirme ve ilerletme süreci -3 | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Tasarım üzerine çalışma -4 | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Tasarlanan konuyu geliştirme süreci - 5 | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Tasarım geliştirme süreci -6 | Önerilen kaynakları ve ders notlarına derse gelmeden önce hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Sonuç raporlarının teslimi | rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Poster/Sözel sunumları | ilgili ders notlarından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Poster /Sözel sunumları | ilgili ders notlarında çalışmalar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |