BBP419 Subtropik Meyveler 1

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBP419
Ad Subtropik Meyveler 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVGİ PAYDAŞ KARGI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEVGİ PAYDAŞ KARGI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YILDIZ KAÇAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dünyada ve Türkiye'de yetiştirilen subtropik meyve tür ve çeşitlerinin üretim miktarlarını, yetişme alanlarını, ticaretini ve yetiştiricilik sorunlarını anlatmak ve bu konuları öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders Dünyada ve Türkiye'de yetiştirilen muz, yenidünya, zeytin, incir, nar, keçiboynuzu gibi subtropik meyve türlerinin üretim miktarları, yetişme alanları, ticareti ve yetiştiricilik sorunlarını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Muz Yetiştiriciliği. 2020 Tarım gündem, Zeytin kimyası, kalite ve teknolojisi 2016. Ö. Tokuşoğlu Stovver, R.H. ve Simmonds, N.W. 1987. Bananas, Third Edition, Longman Group UK Ltd, pp: 468.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Subtropik meyve tür ve çeşitlerinin açıklar.
ÖÇ02 Subtropik meyve tür ve çeşitlerinin yetiştiriciliğini benzerlikler ve farklılıklar yönünden karşılaştırır.
ÖÇ03 Subtropik meyve tür ve çeşitlerinin yetiştiricilik sorunlarını saptar ve öneride bulunur.
ÖÇ04 Subtropik meyve tür ve çeşitleriyle bahçe kurulum planı oluşturur .


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler ile Subtropik Meyvelerin Türkiye ve Dünyadaki üretim miktarları ile dağılımları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkiye ve Dünyada muz yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar I Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkiye ve Dünyada muz yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar II Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Türkiye ve Dünyada yenidünya yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar I Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Türkiye ve Dünyada yenidünya yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar II Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkiye ve Dünyada zeytin yetiştiriciliği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Zeytin yetiştirme teknikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders ile ilgili bilgilerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Zeytin yetiştiriciliğindeki sorunlar ve çözüm önerileri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Türkiye ve Dünyada incir yetiştiriciliği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İncir yetiştirme teknikleri ,sorunları ve çözüm önerileri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Türkiye ve Dünyada nar yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri. Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Nar yetiştirme teknikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Nar yetiştiriciliğindeki sorunlar ve çözüm önerileri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiye ve Dünyada keçiboynuzu yetiştiriciliği, yetiştirme teknikleri, bu konudaki sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.06.2024 03:48