Genel Bilgi
Kod | BBP435 |
Ad | İyi Tarım Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre, insan ve hayvan sağlığını gözeterek, doğal kaynakları koruyarak, gıda güvenliği, izlenebilirlik ve sürdürülebilirlik bilinci ile gerçekleştirilecek tarımsal üretim için gerekli iyi tarım uygulamaları ile ilgili temel bilgileri kavrayabilmeleri, uygun yöntemleri tavsiye edebilme ve uygulayabilmeleri.
Dersin İçeriği
Konu ve Kapsamı, Gıda Güvenliği, İzlenebilirlik, Sürdürülebilirlik, Yönetmelikler, Sertifikalandırma, EUREP-GAP, Bitki Koruma Açısından İyi Tarım Uygulamaları, İyi Tarım Uygulama Tavsiye ve Örnekleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İnternet kaynaklı akademik makaleler
Notlar
İnternet kaynaklı akademik makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İyi Tarım uygulamaları ile ilgili temel bilgi ve kavramların tanımlar. |
ÖÇ02 | İyi tarım uygulamalarının neler olduğunun kavrar ve öneride bulunur. |
ÖÇ03 | İyi Tarım Uygulamaları Sertifikasyon kriterlerini tartışır. |
ÖÇ04 | İyi tarım kapsamında toprak, su, ve ilaçlama yönetimini tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğal kaynaklar, toprak-bitki, su ve çevre ilişkileri ve ekolsistemin korunması | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İyi tarım uygulamalarını gerektiren değişiklikler ve süreçler | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gıda Güvenliği, sürdürülebilirlik ve izlenebilirlik nedir | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bitkisel Üretimde İyi Tarım Uygulamaları ve içeriği | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İyi Tarım Uygulamaları Yönetmeliği | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İyi Tarım Uygulamaları (İTU) Kontrol ve Sertifikasyon Sistemi | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dünyada kullanılan iyi tarım uygulamaları | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Dünyada Kullanılan bitki koruma standartları | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bitki Koruma açısından İyi Tarım Uygulamaları | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Global Gap Kavramı | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çevre Yönetim Sistemi (ISO 14001) | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi (OHSAS 18001) | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İyi Tarım Uygulamaları sonrası pazarlama | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İyi tarım uygulamalarının ekonomik analizi ve uygulanabilirliği | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Ders konuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |