Genel Bilgi
Kod | ZMS437 |
Ad | Bilimsel Eser Yazım ve Sunum Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESİBE EBRU KAFKAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NESİBE EBRU KAFKAS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NEZİHE KÖKSAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel ve teknik bilgiler hazırlamak ve etkili şekilde sunar, belge ve sunulara biçim verir.
Dersin İçeriği
Bu ders; bilim ve araştırmanın tanımlanmasını, literatür taramayı; tez ve makale yazımını; sözlü sunum ve poster hazırlamayı gösterir.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul Yoktur
Kaynaklar
Konuyla ilgili kaynaklar (kitap, makale, süreli yayınlar vb.)
Notlar
Konuyla ilgili kaynaklar (kitap, makale, süreli yayınlar vb.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler bilimsel araştırmanın önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler literatür taramayı, tez ve makale yazmayı örneklendirir. |
ÖÇ03 | Ögrenciler sunum hazırlar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler tez ve makalenin bölümlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve araştırma nedir | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Bilimsel iletişim yolları | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Literatür tarama, arama motorlarının kullanılması, Çukurova Üniversitesi Merkez Kütüphanesinden faydalanma | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Sözlü sunum hazırlama | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Poster sunum hazırlama | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Mezuniyet tezi nasıl yazılır | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Makale yazımında başlık, anahtar kelime ve özet | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Makalede materyal ve yöntem bölümü nasıl yazılır | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Makalede sonuçlar bölümü nasıl yazılır | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Makalede tartışma bölümü nasıl yazılır | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Kaynaklar listesi nasıl yazılır | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması 1 | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması 2 | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması 3 | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |