Genel Bilgi
Kod | BBP428 |
Ad | Mezuniyet Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Ali SARIDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bahçe bitkilerine ait disiplinlerde aldıkları bir araştırma konusunu tek başlarına veya grup olarak arazi ve laboratuvar çalışmalarını yürütebilmesinde sorumluluk üstlenir. Verileri alarak yorumlamayı gerçekleştirir. Böylece öğrenciler, bir proje konusunu en ince ayrıntılarına kadar araştırmayı, bunu bir tez halinde hazırlamayı ve hazırladıkları bu araştırmayı bir topluluk önünde sergiler.
Dersin İçeriği
Bahçe Bitkilerine ait disiplinlerde bir araştırma konusu nasıl yürütülür, nasıl veri alınır ve alınan veriler nasıl aktarılır hakkında gösterildiği biçimde uygular
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel Bahçe Bitkileri Kitabı
Notlar
Meyve Yetiştiriciliği, Sebze Yetiştiriciliği, Bağ Yetiştiriciliği, Süs Bitkileri Yetiştiriciliği ve Hasatsonrası Fizyoloji Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bahçe bitkileri üzerinde bir araştırma konusu hakkında daha önce yapılan çalışmalar hakkında literatürü listeler |
ÖÇ02 | Tarama sonrasında elde ettiği bilgileri belirler |
ÖÇ03 | Konu ile arazi ve/veya laboratuvar çalışmalarının planlaması düzenler |
ÖÇ04 | Araştırmayı elde edilen verileri ortaya koyar |
ÖÇ05 | Çalışma sonucunda elde edilen sonuçları sergiler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma süresince kullanılacak literatürlerin taranması | Öğrencinin dersin konuları hakkında bilgi sahibi olması beklenir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Projenin oluşturulması | Çalışma konusuna uygun literatürlerin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Araştırma konusunun belirlenmesi | Proje ön taslak hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
4 | Araştırma proje taslağının yazımı | Proje taslağının yazımı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Denemenin kurulması | Alan ve yeterli sayıda deneme materyalinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Denemenin sağlıklı bir şekilde yürütülmesinin sağlanması | Gerekli alt yapının sağlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Gerekli bakım işlemlerinin yapılması | Önceki çalışmalara göre bitki ihtiyaçlarının belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Denemenin titizlikle izlenmesi | konuyla ilgili literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Grup Çalışması |
10 | Uygulamaları yansıtacak örneklemlerin yapılması | örnek taşıma kaplarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma |
11 | Laboratuvar analizlerinin gerçekleştirilmesi ve veri toplanması | Analiz yöntemlerinin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
12 | Laboratuvarda veri toplanması | Uygun analiz yöntemlerinin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
13 | İstatistiksel analizlerin yapılması | Verilerin Excel programında düzenlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Elde edilen sonuçlarının değerlendirilmesi | Tez Yazımı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Literatür tartışmasıyla tezin yazımı | Tartışarak tez yazımı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tezin sunulması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 2 | 34 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |