Genel Bilgi
Kod | BBP430 |
Ad | Akıllı Tarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ÇAĞDAŞ CİVELEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal üretimin, azalan kaynaklara rağmen daha yüksek miktarda ve kaliteli ürün elde etme hedefine ulaşmasında en önemli yer tutan tarımsal mekanizasyon araçlarında yer alan ve bu amaca yönelik olarak kullanılan yeni nesil teknolojiler, araçlar ve sensörler hakkında bilgi vermek ve bu teknoloji ve araçların tarımsal üretimde kullanım alanları ve şekilleri hakkında temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, akıllı tarımın günümüzdeki noktaya geliş süreci, tarımsal mekanizasyonda akıllı tarımın kullanım alanları, tarım traktörleri ve diğer tarım makinalarında kullanılan GPS teknolojisi ve makinalar arasındaki iletişimi sağlayan ISOBUS standardı, otonom tarım araçları ve insansız hava araçları ile akıllı tarımın dünyada ve Türkiyedeki uygulama örnekleri anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders sunumları ve notlar
Notlar
Ders sunumları ve notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akıllı tarım kavramını ve bileşenlerini tanımlar |
ÖÇ02 | Kablosuz iletişim sistemlerini açıklar |
ÖÇ03 | Akıllı Tarım sistemlerini kullanarak tarımsal üretimdeki girdi maliyetlerini yeniden tasarlar. |
ÖÇ04 | Daha az kimyasal kullanarak çevrenin korunmasına hassasiyet gösterir. |
ÖÇ05 | Akıllı tarım uygulama teknolojilerini destekler. |
ÖÇ06 | Türkiyede ve Dünyadaki akıllı tarım sistemleri konusunda farklılıkları ve benzerlikleri tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Akıllı Tarıma genel bir bakış, Akıllı Tarımın Prensipleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tarımın Gelişim Aşamaları (Tarım 1.0, Tarım 2.0, Tarım 3.0, Tarım 4.0) | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Akıllı Tarım Döngüsü ve Akıllı Tarımın Faydaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Akıllı tarım sistemlerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Akıllı tarım sistemlerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin altyapılarının açıklanması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tarımda dijital dönüşüm sistemlerinde kullanılan sensör ve modüllerin tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Akıllı Tarım Uygulamaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sürücüsüz Traktörler ve Otonom Tarım Araçlarının tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Akıllı tarımda Drone ve İHA Kullanımı | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Akıllı Sulama ve Gübreleme Sistemleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Akıllı Seralar ve Çiftlik Yönetim Sistemleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Akıllı Tarım uygulamalarında Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Nesnelerin İnterneti Kavramı ve Uygulama Örnekleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkiyede ve Dünyada Akıllı Tarım Uygulamaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |