Genel Bilgi
Kod | BBP402 |
Ad | Turunçgiller 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. BİLGE YILMAZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Turunçgillerin morfolojisi, biyolojisi ve fizyolojisi, turunçgillerin ekeolojik istekleri, modern turunçgil yetiştirme teknikleri (budama, gübreleme, sulama, dondan korunma yöntemleri vb.), turunçgil fidanlığı, çoğaltma yöntemleri ve bahçe kuruluşunu açıklamak ve yorumlayabilmek
Dersin İçeriği
Turunçgillerin morfoloji, biyoloji ve fizyolojisi, Türkiye ve dünyadaki yeni turunçgil çeşitleri ve ekolojik istekleri; modern yetiştiricilik teknikleri; tüpte ve açıkta fidancılık; çoğaltım yöntemleri; temel turunçgil anaçlarının tanıtımı; dünyada ve ülkemizde kullanılan anaç komposizyonu ve bahçe tesisi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Slayt
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Turunçgil cins, tür ve çeşitlerini morfolojik, fizyolojik ve biyolojik bakımdan karşılaştırır. |
ÖÇ02 | Turunçgillerin yetiştiği iklim kuşaklarını sınıflandırır ve ekolojik isteklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Turunçgil tür ve çeşitlerinin ekolojik isteklerini karşılaştırır ve yorumlar. |
ÖÇ04 | Çoğaltma yöntemlerini tanımlar ve fidancılığı açıklar. |
ÖÇ05 | Dünyada ve Türkiye'de kullanılan anaçlar ve özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ06 | Turunçgillerde bahçe tesisini ve bu konuda dünyadaki son gelişmeleri açıklar ve tartışır. |
ÖÇ07 | Modern yetiştirme tekniklerini (Budama, bilezik alma, hormon uygulama, gübreleme, soğuktan koruma vs) açıklar ve yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Turunçgillerin morfolojisi ve biyolojisi | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Turunçgillerin fizyolojisi | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Dünyada turunçgil yetiştiriciliğinin yapıldığı iklim kuşakları, iklimsel özellikleri ve bu kuşaklarda yetiştiriciliği yapılabilen turunçgil türleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Turunçgillerin ekolojik istekleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Meyve verim ve kalitesini etkileyen faktörler | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Turunçgillerde çoğaltım yöntemleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Fidancılık teknikleri -Tüplü fidan yetiştiriciliği -Açıkta fidan yetiştiriciliği | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Turunçgillerde kullanılan budama teknikleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap |
10 | Turunçgillerde budama - Turunçgillerde budama şekilleri - Turunçgillerde budama zamanı - Türlerin özel budama istekleri - Mekanik budama yöntemi | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Gübreleme programı için yaprak örneği alma zamanı, yöntemi ve gübreleme programı oluşturma -Turunçgillerde bitki besin elementlerinin fonksiyonları ve noksanlık simptomları | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Turunçgillerde toprak işleme - Turunçgillerde kullanılan toprak işleme yöntemleri - Dünyada ve Türkiyede en yaygın kullanılan ve önerilen yöntemler | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Turunçgillerde fizyolojik bozulmalar | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Turunçgillerde düşük sıcaklık ve sıcak hava dalgası zararları | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Turunçgillerde don, üşüme ve sıcak hava dalgası zararlarından korunma yöntemleri | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |