Genel Bilgi
Kod | BBP412 |
Ad | Subtropik Meyveler 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİLGE YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Trabzon hurması, avokado, kivi ve pikan türlerinin yetiştiriciliği ile ilgili bilgi edinir.
Dersin İçeriği
Trabzon hurması, avokado, kivi ve pikan türlerinin, anavatanı ve coğrafik dağılımları, dünyadaki ve ülkemizdeki üretim değerleri, yetiştirme bölgeleri, bu türlerin morfoloji, biyolojik ve fizyolojisi, önemli çeşitleri, ekolojik istekleri, anaçları ve türlere özgü modern yetiştirme teknikleri, açıkta ve serada fidan yetiştirme teknikleri, bahçe tesisi ve kültürel uygulamalar konularında bilgi edinir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Kitagawa, H., Glucina, P.G. 1984. Persimmon culture in New Zealand. New Zealand Department of Scientific and no:159.Science Wellington, New Zealand, 74 pp. ınformation Publishing centre, 2. Kiwifruit Science and Management I.J. Warrington and G.C. Weston 3. Citrus F.S. Davies and L.G. Albrigo 4. Tuzcu, Ö, Yıldırım, B. 2000. Trabzon hurması (Diospyros kaki L.) ve yetiştiriciliği. Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırmalar Kurumu, Türkiye. 5. Pecan: America's Native Nut Tree Lenny Wells (Ed) 6. The Avocado Botany, Production and Uses B. Schaffer, B.N. Walstenhalme, A.W. Whiley (Ed.) CABI Publishing
Notlar
1. Citrus nurseries and planting techniques B. Aubert, G. Vullin 2. Avokado AKİB yayınları 3. Onur, C. 1990. Trabzon Hurması. Derim, 7(1): 4 - 47. 4. Genetic Diversity and Breeding of Persimmon, 2017. T.Yesiloglu, B.Cimen, M. Incesu, B. Yilmaz 5. Tuzcu, Ö, Yıldırım, B. 2000. Pikan (Carya illinoensis) ve yetiştiriciliği. Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırmalar Kurumu, Türkiye. 6. Kiwifruit Growing and Handling Janine K. Hasey (ed), University of California Agriculture and Natural Resources
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Trabzon hurması, kivi, pikan ve avokadonun önemini ve ekonomik değerini açıklar |
ÖÇ02 | Trabzon hurması, kivi, pikan ve avokadoda önemli çeşitleri ve ekolojik isteklerini açıklar |
ÖÇ03 | Trabzon hurması, kivi, pikan ve avokadoda fidancılık tekniklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Trabzon hurması, kivi, pikan ve avokadoda bahçe tesisi ve yıllık bakım işlemlerini (budama, gübreleme, sulama, vs) uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Trabzon Hurmasının Besin değeri ve tüketim şekli Dünyada ve Türkiyede ekonomik önemi - Türkiyede yetiştirilme olanakları - Anavatanı | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Trabzon Hurmasının; - Morfoloji ve biyolojisi - Bazı önemli Trabzon hurması çeşitleri - Ekolojik istekleri | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Trabzon Hurmasında; - Dünyada ve Türkiyede kullanılan anaçlar ve özellikleri - Çoğaltma yöntemleri - Bahçe kurulması ve dikim sistemleri - Yıllık | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Pikanın; - Besin değeri ve tüketim şekli - Dünyada ve Türkiyede ekonomik önemi - Türkiyede yetiştirilme olanakları - Anavatanı ve sistematikte | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Pikanın; - Morfoloji ve biyolojisi - Bazı önemli pikan çeşitleri - Ekolojik istekleri | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Pikanlarda; - Dünyada ve Türkiyede Kullanılan Anaçlar ve Özellikleri - Çoğaltma yöntemleri - Bahçe kurulması ve dikim sistemleri - Yıllık bakım işlemleri | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Avokadonun anavatanı ve taksonomisi | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Avokadonun; - Besin değeri ve tüketim şekli, - Dünyada ve Türkiyede ekonomik önemi | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Avokadonun Türkiye'de yetiştirilme olanakları ve uygun çeşitler | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Avokadolarda; - Kullanılan tohum ve klonal anaçlar - Dünyada ve Türkiyede kullanılan anaçlar ve özellikleri - Çoğaltma yöntemleri | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Avokadolarda - Bahçe kurulması ve dikim sistemleri - Yıllık Bakım İşlemleri | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Kivinin - Besin değeri ve tüketim şekli - Dünyada ve Türkiyede ekonomik önemi - Türkiyede yetiştirilme olanakları - Anavatanı ve sistematiği | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Kivinin; - Morfoloji ve biyolojisi - Bazı önemli kivi çeşitleri - Ekolojik istekleri | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Kivilerde; - Çoğaltma yöntemleri - Bahçe kurulması ve dikim sistemleri - Yıllık bakım işlemleri | Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |