Genel Bilgi
Kod | BB0068 |
Ad | Turunçgillerde Anaç Islahı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Turunçgil anaç ıslah programlarının, abiyotik ve biyotik stres faktörlerinin, anaç ıslahında karşılaşılan problemlerin tartışılmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Turunçgil yetiştiriciliğinde kullanılan anaçlar, anaç özelliği olan genotipler, turunçgil endüstrisi için önem taşıyan hastalıklar ve abiyotik faktörler, turunçgil anaçlarında klasik ve somatik melezleme, anaç seleksiyonu
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Konuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Turunçgil endüstrisi için önem taşıyan hastalıklar ve abiyotik faktörler hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Dünyada ve Türkiye'de kullanılan ve geliştirilen anaç melezlerini tanır. |
ÖÇ03 | Turunçgil anaçlarında klasik melezleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Turunçgil anaçlarında somatik melezleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğini tanımı ve turunçgil yetiştiriciliği | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
2 | Turunçgillerde kullanılan anaçlar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
3 | Turunçgillerin çiçek yapısı ve biyolojisi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
4 | Turunçgillerde üreme biyolojisi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
5 | Turunçgillerde anaç ıslahı stratejisi ve önemi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
6 | Turunçgil endüstrisi için önem taşıyan hastalıklar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
7 | Turunçgillerde abiyotik stres faktörleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
8 | Arasınav | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Turunçgillerde klasik melezlemeyle anaç ıslah | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
10 | Turunçgillerde klasik melezlemeyle anaç ıslahında dikkat edilecek parametreler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
11 | Turunçgil anaçlarında somatik melezleme | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
12 | Turunçgillerde protoplast kaynakları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
13 | Turunçgillerde protoplast izolasyonu | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
14 | Melezleme ıslahıyla geliştirilmiş anaçlar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
15 | Turunçgillerde anaç seleksiyonu | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
16 | Final sınavı | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final sınavı | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |