BB0047 Subtropik Meyve Türlerinde Abiyotik Stres I

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB0047
Ad Subtropik Meyve Türlerinde Abiyotik Stres I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MERAL INCESU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MERAL INCESU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Turunçgillerde yaygın kullanılan anaçlar ve bu anaçların tuz, demir, sel ve kuraklık stresine karşı tepkilerinin incelenmesi ile bu stres faktörlerinin fidancılık, meyve verim ve kalitesi üzerine etkilerinin incelenmesi

Dersin İçeriği

Abiyotik stres faktörlerinin turunçgil yetiştiriciliği üzerine etkilerinin incelenmesi

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yoktur

Kaynaklar

Bitkilerde biyotik ve abiyotik stresler (Audil Gull, Ajaz Ahmad Lone and Noor Ul Islam) Wani

Notlar

konuyla ilgili literatürler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Turunçgillerde abiyotik stresin bitki gelişimi, verimlilik ve meyve kalitesi üzerine etkilerini açıklar
ÖÇ02 turunçgillerde tuz stresini uygular
ÖÇ03 turunçgillerde yüksek sıcaklık stresini açıklar
ÖÇ04 turunçgillerde taşkın stresini uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Turunçgil yetiştiriciliği makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Abiyotik stres makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Turunçgillerde demir noksanlığı ve bunun etkileri makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Demire tolerant ve duyarlı turunçgil türleri ve bunun mekanizması makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Turunçgillerde demir noksanlığı ile ilgili makale tartışması makale önerilecek Ölçme Yöntemleri:
Ödev
6 Farklı anaçlar üzerine aşılı turunçgil parselini ziyaret makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
7 Tuz stresi ve büyümeye etkisi makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Turunçgillerin tuz stresine karşı tepkileri ve anaç etkisi makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Turunçgillerde tuz stresi ile ilgili makale tartışması makale önerilecek Ölçme Yöntemleri:
Ödev
10 Çukurova'da tuzlu alanlar ve sorun yaşanan bitkilerle ilgili araştırma makale önerilecek Ölçme Yöntemleri:
Ödev
11 Kuraklık stresi makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Turunçgillerin kuraklık stresine karşı tepkileri ve anaç etkisi makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Turunçgillede kuraklık stresi ile ilgili makale tartışması makale önerilecek Ölçme Yöntemleri:
Ödev
14 Su taşkını stresi makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Turunçgillerin su taşkını stresine karşı tepkileri ve anaç etkisi makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Turunçgillerde su taşkını stresi ile ilgili makale tartışması makale önerilecek Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 ödev-sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:45