Genel Bilgi
Kod | DBBT802 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bekir Bülent ARPACI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması
Dersin İçeriği
Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması
Dersin Ön Koşulu
Ders aşamasında başarılı olmak
Kaynaklar
Tezler
Notlar
Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri belirler |
ÖÇ02 | Sorunları belirleme ve problem çözme becerileri kazanır |
ÖÇ03 | Alanındaki bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır |
ÖÇ04 | Bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma programının hazırlığı | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Danışmanla toplantı | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Komite Toplantısı | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Teknik çalışma | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Teknik çalışmanın tamamlanması | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Tez taslağı hazırlama | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Komite kurulması | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Komite onayı | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Danışmanlık | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Tez düzeltmeleri | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Revizyonlar | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | İlk sunum | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Tez toplantısı | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Son revizyonlar | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Son sunum | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Komite savunması | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Jüri savunması | Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 24 | 336 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 14 | 196 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |