Genel Bilgi
Kod | DBB801 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEVGİ PAYDAŞ KARGI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BİLGE YILMAZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YILDIZ KAÇAR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. İLKNUR SOLMAZ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. NEZİHE KÖKSAL (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NESİBE EBRU KAFKAS (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATIRA TAŞKIN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. OKAN ÖZKAYA (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SALİH KAFKAS (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Araştırıcının yürütülmekte olan çalışmalarını danışmanıyla birlikte yürütülmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Uzmanlık alanı ve tez konusu ile ilgili makaleler, yürütülmekte olan araştırmalar
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Konuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini tartışarak bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte konusuyla ilgili olan güncel gelişmeler hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Bilimsel yayın üretir ve yayınlanması için çaba sarf eder. |
ÖÇ04 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusuyla ilgili çalışmalar I | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Tez konusuyla ilgili çalışmalar II | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Tez konusuyla ilgili çalışmalar III | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Yürütülmekte olan araştırmalar I | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Yürütülmekte olan araştırmalar II | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yürütülmekte olan araştırmalar III | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Arasınav | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma I | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma II | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma III | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi I | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi II | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi III | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Danışmanla çalışmalar hakkında görüşme I | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Danışmanla çalışmalar hakkında görüşme II | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final sınavı | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final sınavı | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |