HMS262 Ahlak gelişimi

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS262
Ad Ahlak gelişimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ahlak gelişiminin tarihsel temellerini, kuramlarını, bireysel ve toplumsal amaçlarını ve ahlak eğitimi yaklaşımlarını kavratmak.

Dersin İçeriği

1. Ahlak gelişimine giriş (tanımı ve önemi) 2. Ahlak gelişimi ile ilgili kavramlar 3. Ahlak gelişimi kuramı 4. Ahlak gelişimi kuramı 5. Ahlak gelişimi kuramı 6. Ahlak gelişimi kuramı

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3

Notlar

Üniversitenin abone olduğu veritabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ahlak gelişim kuramı ve kuramcıları bilir
ÖÇ02 Ahlak gelişimini etkileyen faktörleri bilir
ÖÇ03 Ahlaki gelişimde sosyal medyanın rolünü kavrar
ÖÇ04 Ahlak gelişiminin mesleki etik açısından önemini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ahlak gelişimine giriş (tanımı ve önemi) Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Ahlak gelişimi ile ilgili kavramlar Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ahlak gelişimi kuramı nedir Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ahlak gelişimi kuramcısı kimdir Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Ahlak gelişimi kuramını incelemek Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ahlak gelişimi kuramı Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Psikanalitik kurama göre ahlak gelişimi Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Davranışçı kurama göre ahlak gelişimi Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Toplumsal öğrenme kuramına göre ahlak gelişim Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ahlak gelişimini etkileyen faktörler Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Ahlak gelişiminin diğer gelişim alanlarıyla ilişkisi Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Ahlak gelişimi nasıl desteklenir Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Ahlaki gelişimde sosyal medyanın rolü Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Ahlak gelişimini desteklemeye yönelik faaliyetler Anlatım, Sunum, Soru- Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.05.2024 01:19