HML337 Hemşirelikte Araştırma

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HML337
Ad Hemşirelikte Araştırma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste, temel istatistiksel kavramlar ve yöntemler, sağlık alanına özel örnek ve uygulamalarla öğrenciye kavratılmaya çalışılır.

Dersin İçeriği

Temel Kavram İlke Ve Yaklaşımlar, Araştırma Süreç Ve Teknikler, Problem, Amaç, Yöntem, Evren-Örneklem, Veri Toplama, Araştırma Türleri, Araştırma Önerisi Hazırlama

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Erdoğan S, Nahcıvan N, Esin MN (2020). Hemşirelikte araştırma, süreç uygulama ve kritik. Nobel tıp kitabevleri

Notlar

ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel istatistik sorunlarını kendi başına çözer ve yorumlar.
ÖÇ02 Kendi alanındaki literatürde kullanılan istatistikleri kavrayıp değerlendirir.
ÖÇ03 Araştırma türlerini bilir ve ayırt eder.
ÖÇ04 Örnekleme yöntemlerinin farklılıklarını kavrar.
ÖÇ05 Saha araştırmalarında veri toplama yöntemlerini bilir.
ÖÇ06 Soru çeşitleri bilir ve Anket soruları oluşturabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma, bilim ve bilimsel yöntemler okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
2 Biyolojik olaylar ve değişkenler (Değişken çeşitleri) okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
3 Araştırmanın planlanması aşamaları okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Araştırma türleri okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Gözlemsel araştırmalar okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Saha araştırmaları (örneklem, örnekleme yöntemleri) -I okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Saha araştırmaları (örneklem, örnekleme yöntemleri) -II okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Vize Sınavı okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 kesitsel araştırmalar, Vaka-kontrol yöntemleri okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Kohort ve klinik denemeler okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Değişkenler arasında ilişkinin incelenmesi okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Araştırmalarda yapılan hatalar okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Saha araştırmalarında veri toplama yöntemleri okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Anket sorularının hazırlanması ve soru çeşitleri okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Örneklem Büyüklüğü okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
16 Araştırma nasıl raporlanır okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
17 sınav yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 06:43