BB554 Kültürü Yapılan Mantar Türleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB554
Ad Kültürü Yapılan Mantar Türleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATIRA TAŞKIN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders; dünyada yaygın olarak üretimi yapılan ve yetiştiriciliğinin önemli olacağı düşünülen Agaricus bisporus, Pleurotus spp., Auricularia spp., Lentinula edodes, Volvariella volvacea, Flammulinas velutipes ve Grifola frondase mantar türlerinin biyolojileri, misel üretimleri, ekolojik istekleri ve yetiştirme tekniklerini kapsamaktadır.

Dersin İçeriği

Mantar türleri anlatılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Son yıllarda yayınlanmış makaleler, derlemeler ve kitaplar

Notlar

Growing gourmet and medicinal mushrooms


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültürü yapılan mantar türlerini öğrenir
ÖÇ02 Kültürü yapılan mantar türlerinin önemini anlar
ÖÇ03 Kültürü yapılan mantar türlerinin besinsel ve tıbbi değerleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Kültürü yapılan mantar türlerinin yetiştiriciliğini öğrenir
ÖÇ05 Kültürü yapılan mantar türlerinin pazarlanması hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Mantar yetiştiriciliği hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Agaricus bisporus yetiştiriciliği Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Mantarların ekolojik istekleri Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Mantarlarda kompost hazırlama Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama
4 Tohumluk misel hazırlığı Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Mantarlarda Sulama Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Mantarlarda hasat Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
7 Mantarlarda paketleme ve pazarlama Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Pleurotus sp. yetiştiriciliği Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Lentinula edodes yetiştiriciliği Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Ganoderma lucudum yetiştiriciliği Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Auricularia sp. yetiştiriciliği Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Volvariella volvacea yetiştiriciliği Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Flammulinas velutipes yetiştiriciliği Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Grifola frondosa Yetiştiriciliği Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:53