BB0065 Süs Bitkileri Abiyotik Stres Biyokimyasal Yanıtları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB0065
Ad Süs Bitkileri Abiyotik Stres Biyokimyasal Yanıtları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. NEZİHE KÖKSAL
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. NEZİHE KÖKSAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Süs bitkilerinin abiyotik stres faktörlerine verdiği biyokimyasal cevaplar hakkında bilgi edinir.

Dersin İçeriği

Farklı çevresel koşullarda bulunan (Doğa, şehir içi dış mekan, sera ve ev, büro gibi iç mekanlar) süs bitkilerindeki abiyotik stres kavramını, stres faktörlerini ve bu stres koşullarında bitkilerin biyokimyasal yanıtları hakkında bilgi kazanır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Süs Bitkileri Abiyotik Stres Biyokimyasal Yanıtları ders notları (basılmamış)

Notlar

Lippincott Illustrated Reviews Biochemistry (Kitap), Lippincott Williams & Wilkins Yayınevi Plant Physiology, 5th Edition (2010) Lincoln Taiz, Eduardo Zeiger (Yazarlar)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Abiyotik strese dair temel kavramları tartışır
ÖÇ02 Süs bitkilerini etkileyen çevresel faktörleri açıklar
ÖÇ03 Süs bitkilerinin farklı stres koşullarındaki biyokimyasal değişikliklerini yorumlar.
ÖÇ04 Süs bitkilerinin farklı stres koşullarına karşı adaptasyon mekanizmalarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Süs bitkilerinin tanımlanması ve gruplandırılması Önerilen kaynaklar ve ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Abiyotik stres faktörlerinin tanımlanması ve gruplandırılması Literatür taraması ve sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Yüksek-düşük ışık stresi Önerilen kaynaklar ve ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Düşük sıcaklık stresi Literatür taraması ve sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Yüksek sıcaklık stresi Önerilen kaynaklar ve ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kuraklık stresi Literatür taraması ve sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Tuz stresi Önerilen kaynaklar ve ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ağır metal stresi Önerilen kaynaklar ve ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Organik bileşiklerin tanımlanması ve gruplandırılması Önerilen kaynaklar ve ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Reaktif oksijen türevleri Önerilen kaynaklar ve ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Stres enzimleri Önerilen kaynaklar ve ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Stres proteinleri Önerilen kaynaklar ve ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Karbonhidrat değişimleri Önerilen kaynaklar ve ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Antioksidanlar Önerilen kaynaklar ve ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Uygulama ve ders konularının tekrarı Bahçe Bitkileri ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
17 Yıl sonu sınavı Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:53