Genel Bilgi
Kod | BB0040 |
Ad | İleri Moleküler Genetik Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SALİH KAFKAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İleri Moleküler Genetik Uygulamalarını öğretmek
Dersin İçeriği
İleri Moleküler Genetik Uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Dersin önkoşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moleküler genetik laboratuvarının işlevini tanımlar. |
ÖÇ02 | Moleküler laboratuvarda uyulması gereken güvenlik kurallarını uygular. |
ÖÇ03 | DNA ve RNA izolasyon yöntemini uygular. Dna, Rna kalitesi ve miktarını test eder. |
ÖÇ04 | Elektroforez sistemlerini ifade eder. |
ÖÇ05 | Kapiler elekrtoforez sistemini test eder. |
ÖÇ06 | Elektroforez sonuçlarını değerlendirir ve tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moleküler genetik laboratuvarının tanıtımı | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Laboratuvarda güvenlik | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | DNA izolasyonu, kalite miktarı belirleme | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Elektroforez sistemleri | Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sanger sekanslama ve Kapiler elektroforez | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
6 | Kapiler elektroforez örnek düzeni | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kapiler plate oluşturma | Ders kiatpları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara sınav | Ders Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | SnapShot Analizleri ve Kapiler elektroforez | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | GeneMapper programı kullanımı | GeneMapper Kullama klavuzu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | SNP ve SSR markör sistemlerinin değerlendirilmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Elde edilen verilerin program formatlarına dönüştürülmesi | Ders notları ve kullanma klavuzları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Sonuçların değerlendirilmesi | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sonuçların uygulamalı olarak tekrarı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Soru cevap olarak genel takrarı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Dersin genel tekrarı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
17 | Final | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |