BB026 Bağcılıkta Standardizasyon

6 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB026
Ad Bağcılıkta Standardizasyon
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR


Dersin Amacı / Hedefi

Bağcılıkta standardizasyonun yararları ile üzüm üretiminin değişik aşamalarındaki standartları öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bağcılıkta örnekleme, standardizasyonun yararları, sofralık, şaraplık ve kurutmalık üzümlerde olgunluk standartları, hasat kriterleri, Üzümlerin hasadı, ambalajlanması, depolanması, taşınması. Ambalajlama, pazarlama ile ilgili standartlar, asma fidanı üretimi standartları, çelikler ve aşı kalemleri ile ilgili standartlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Türk Standartları Enstitüsü Üzüm standartları Yönergeleri

Notlar

Weaver, R. J. 1976. Grape Growing. John Wiley and Sons Interscience Publ. New York. 371 p.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Standardizasyonun önemini anlatır ve faydalarını sayar.
ÖÇ02 Türkiye’ de ve dünyada kullanılan standartları temin eder.
ÖÇ03 Bağcılıkta kullanılan standartları arazi ve laboratuar koşullarında açıklar.
ÖÇ04 Üzümlerde kalite ölçütlerini açıklar.
ÖÇ05 Üzümlerde hasat kriterlerini ve örneklemeyi yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bağcılıkta örnekleme Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Standardizasyonun yararları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Sofralık üzümlerde olgunluk standartları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Şaraplık üzümlerde olgunluk standartları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Kurutmalık üzümlerde olgunluk standartları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Ambalajlama Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Depolama ve taşıma Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çelikler ve aşı kalemleri ile ilgili standartlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Asma fidanı standartları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yetiştiricilikte standartlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 El aletlerinde standartlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Toprak işleme aletlerinde standartlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Makine standartları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Kalıntı standartları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 159
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,36
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:53