HMS479 Hemşirelikte Liderlik

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS479
Ad Hemşirelikte Liderlik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Osman BİLGİN
Dersin Öğretim Elemanı Osman BİLGİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Hemşirelikte liderlik kavramını öğretmek, analitik düşünme ve problem çözme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders, hemşirelikte liderlik temel kavramları, kuramları, ilkeleri ve uygulamalarına yönelik konuları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E. (2022). Hemşirelikte Yönetim. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E. (2014) Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.

Notlar

Akerjordet K, Severinsson E (2010) The state of the science of emotional intelligence related to nursing leadership: an integrative review. J Nurs Manag 18(4): 363–82 American Association of Colleges of Nursing (2007) White Paper on the Education and Role of the Clinical Nurse Leader. http://tinyurl.com/45ay6fb Bellack JP Morjikian R, Barger Set al. (2001) Developing BSN leaders for the future: the Fuld Leadership Initiative for Nursing Education


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Liderliği tanımlar, liderlik kuramlarını bilir
ÖÇ02 Hemşirelikte liderliğin önemini kavrar
ÖÇ03 Liderlik kuramları doğrultusunda örnek olay/senaryo yazar
ÖÇ04 Hemşire liderleri tanır
ÖÇ05 Liderleri analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Liderlik ve Yöneticilikle İlgili Temel Kavramlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Hemşirelikte Liderliğe Giriş okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Hemşirelikte Liderliğin Önemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Liderlik Kuramları 1 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Liderlik Kuramları 2 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Liderlik Kuramları 3 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Liderlik Kuramları 4 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar konu tekrarları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Liderlik Kuramları 5 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Liderlik Kuramları / Örnek Olay 1 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Liderlik Kuramları / Örnek Olay 2 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Hemşirelikte Güç okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Hemşire Liderler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Hemşire Liderler 2 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dersin Değerlendirilmesi okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları konu tekrarları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları konu tekrarları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:57