HMS485 Evde Bakım

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS485
Ad Evde Bakım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Hakan ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Hakan ÇELİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Hemşirelik bakım modelleri, sağlık organizasyonları ve evde bakım hemşireliği alanı ile ilgili teori ve bilgileri geliştiren, evde bakım alanında etik sorunları ve birey/toplum için önemini bilen, çözüm getiren, ilişkili disiplinlerle bir arada çalışan, evde bakım teknolojilerini takip eden ve kullanan, bilgilerini bütünleştirerek geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyen, kanıt oluşturacak araştırmalar yürüten, evde bakım ile ilgili politikaları, sağlık organizasyonlarını, mevzuat ve yönetmelikleri takip eden ve bilgilerini hemşirelik mesleğine ve toplum sağlığına yansıtan uzman hemşireler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders evde bakım hemşireliği, evde bakım organizasyonu, evde bakım hemşireliği görev-yetki-sorumlulukları, evde bakım hastasının kapsamlı değerlendirilmesi, kronik hastalıklarda evde bakım, evde bakımda hasta-aile eğitimi ve danışmanlık, hasta yakınlarının yaşadığı sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin konularında evde bakım hemşireliğinin yeri, önemi, rolleri ve hemşirelik bakımında derinlemesine uzmanlık düzeyinde bilgi verir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

YILMAZ, M. (Ed.). (2019). Evde Bakım Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. Bahar, Z. & Beşer, A. (2017). EVDE BAKIM. Akademi Basın

Notlar

YILMAZ, M. (Ed.). (2019). Evde Bakım Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. Bahar, Z. & Beşer, A. (2017). EVDE BAKIM. Akademi Basın


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hemşirelik bakım modelleri, sağlık organizasyonları ve evde bakım hemşireliği alanı ile ilgili teori ve bilgileri geliştirir ve bu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.
ÖÇ02 Evde bakım alanında ilişkili olduğu disiplinleri ve disiplinler arası etkileşimleri kavrar, yürütülen disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
ÖÇ03 Evde bakım alanında karşılaşılan etik sorunları ve birey/toplum için önemini bilir ve etik ilkelere uygun davranır.
ÖÇ04 Evde bakım alanı ile ilgili eğitim-öğretim ve bakım teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
ÖÇ05 Evde bakımın konusunda sağlık organizasyonu ve politikaları ile ilişkili sahip olduğu bilgileri derinlemesine irdeler, mevzuat ve yönetmelikleri takip ederek hemşirelik ve sağlık hizmeti sorunlarında stratejik karar verme süreçlerini kullanır.
ÖÇ06 Evde bakım ile ilgili sahip olduğu bilgileri ve takip ettiği gelişmeleri kullanarak toplumun her düzeyindeki bireyin bakımını sağlama, yaşam kalitesini artırma, sağlığını koruma ve geliştirmede kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Evde Bakım Dersine Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Evde Bakım Kavramı, Tarihçesi Ve Kullanan Ülkelere İlişkin Özellikler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkiye' De Evde Bakım Hizmetleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Türkiye' De Evde Bakım Hizmetleri Süreci Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ev Ziyareti Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Genogram ve Ekoharita Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Evde Bakımda Başarısız Olan Ülke Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Evde Bakımda Başarılı Olan Ülke Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Evde Bakım Ekibi, Rol Ve Sorumlulukları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kronik Obstruktif Akciğer Hastalığı Olan Bireyin Evde Bakımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İnmeli Hastada Evde Bakım Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Evde Hasta Ve Bakım Verenlerin Psikososyal Bakımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Yaşlılık Dönemi Ve Evde Bakım Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 Yaşlılık Dönemi Ve Evde Bakım Süreci Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:57