Genel Bilgi
Kod | HMS494 |
Ad | Kariyer planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Seda KARAÇAY YIKAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kariyer Planlama dersinin amacı, lisans öğrencilerinin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermek; kariyer bilincini geliştirmek, iş yaşamının beklenti ve dinamikleri konusunda farkındalık kazanmalarını sağlamak, kişisel ve profesyonel gelişimlerini destekleyerek istihdam edilebilirliklerini artırmaktır.
Dersin İçeriği
Kariyer planlama dersinin amaç ve kapsamı, kariyer ile ilişkili kavramlar ve kariyerin değişen doğası, zekâ ve kişilik, kişisel gelecek tasarımı, geleceğin meslek ve yetkinlikleri, ince yetkinlikler, profesyonel ilişki ağlarının yönetimi, özgeçmiş hazırlama ve etkili mülakat teknikleri, kamu sektöründe kariyer, özel sektörde kariyer, girişimcilik kariyeri, akademik kariyer, sivil toplum kuruluşlarında kariyer.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Videos supporting the course content recommended by the Presidency Human Resources Office. 2. Career Planning course literature consisting of books, articles, magazines, online resources prepared by the Presidency Human Resources Office.
Notlar
3. Talent Gate platform. 4. End of course evaluation form.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kariyer ve ilgili kavramları, bireysel kariyer planlama sürecini ve önemini kavrayabilme, |
ÖÇ02 | Öz farkındalık sahibi olabilme, |
ÖÇ03 | Kariyer seçeneklerini kavrayabilme, |
ÖÇ04 | Geleceğin meslek ve yetkinliklerini kavrayabilme, |
ÖÇ05 | Kendini ifade edebilme ve iletişim becerilerini etkin kullanabilme |
ÖÇ06 | Kariyer planlama sürecinde doğru kaynaklara ulaşma ve kaynakları etkin kullanabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, amaç ve hedeflerin açıklanması, Kariyer planlama dersi nedir?, Kariyer merkezi nedir?, Kariyer merkezinin yararlanacağı konular nelerdir?, Kariyer Merkezlerinden nasıl yararlanılır? | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Zeka ve kişilik nedir?, Zeka ve kişilik kariyerle nasıl ilişkilidir? | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir?, Bu kavramların kariyerle bağlantısı nedir? | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İnce ve teknik beceriler nelerdir? Öğrenciler neden bu becerilere ihtiyaç duyar? | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kariyer ve kariyerle ilgili kavramların açıklanması. | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Öğrencilerin üniversite hayatı boyunca kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri etkinliklerin anlatılması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler), Uluslararası değişim programlarının açıklanması. (Erasmus, Work and Travel gibi) | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ulusal sivil toplum kuruluşlarının faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları, Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından üniversite hayatlarını nasıl geçirecekleri konusunda tavsiyeler. | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | çoktan seçmeli | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Uluslararası sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiğine dair tavsiyeler. | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kamu sektörü çalışanlarının kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirilmesi ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirecekleri konusunda tavsiyeler | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Akademisyenleri kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirmek ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirecekleri konusunda tavsiyeler vermek | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Girişimcileri kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirmek ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirecekleri konusunda tavsiyeler vermek | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yetenek Kapısı Nedir?, Öğrencilere Faydası Nedir? Yetenek kapısı nasıl kullanılır? CV nasıl olmalıdır? | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | kariyer etkileşimleri | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Soru-Cevap |
15 | kliniklerden kariyer planlamasına yönelik konuklarla etkileşim sağlama | konu ile ilgili literatür okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | çoktan seçmeli- doğru yanlış | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 6 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |