HMS494 Kariyer planlama

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS494
Ad Kariyer planlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Seda KARAÇAY YIKAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Kariyer Planlama dersinin amacı, lisans öğrencilerinin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermek; kariyer bilincini geliştirmek, iş yaşamının beklenti ve dinamikleri konusunda farkındalık kazanmalarını sağlamak, kişisel ve profesyonel gelişimlerini destekleyerek istihdam edilebilirliklerini artırmaktır.

Dersin İçeriği

Kariyer planlama dersinin amaç ve kapsamı, kariyer ile ilişkili kavramlar ve kariyerin değişen doğası, zekâ ve kişilik, kişisel gelecek tasarımı, geleceğin meslek ve yetkinlikleri, ince yetkinlikler, profesyonel ilişki ağlarının yönetimi, özgeçmiş hazırlama ve etkili mülakat teknikleri, kamu sektöründe kariyer, özel sektörde kariyer, girişimcilik kariyeri, akademik kariyer, sivil toplum kuruluşlarında kariyer.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Videos supporting the course content recommended by the Presidency Human Resources Office. 2. Career Planning course literature consisting of books, articles, magazines, online resources prepared by the Presidency Human Resources Office.

Notlar

3. Talent Gate platform. 4. End of course evaluation form.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kariyer ve ilgili kavramları, bireysel kariyer planlama sürecini ve önemini kavrayabilme,
ÖÇ02 Öz farkındalık sahibi olabilme,
ÖÇ03 Kariyer seçeneklerini kavrayabilme,
ÖÇ04 Geleceğin meslek ve yetkinliklerini kavrayabilme,
ÖÇ05 Kendini ifade edebilme ve iletişim becerilerini etkin kullanabilme
ÖÇ06 Kariyer planlama sürecinde doğru kaynaklara ulaşma ve kaynakları etkin kullanabilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması, amaç ve hedeflerin açıklanması, Kariyer planlama dersi nedir?, Kariyer merkezi nedir?, Kariyer merkezinin yararlanacağı konular nelerdir?, Kariyer Merkezlerinden nasıl yararlanılır? konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Zeka ve kişilik nedir?, Zeka ve kişilik kariyerle nasıl ilişkilidir? konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir?, Bu kavramların kariyerle bağlantısı nedir? konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İnce ve teknik beceriler nelerdir? Öğrenciler neden bu becerilere ihtiyaç duyar? konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kariyer ve kariyerle ilgili kavramların açıklanması. konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Öğrencilerin üniversite hayatı boyunca kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri etkinliklerin anlatılması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler), Uluslararası değişim programlarının açıklanması. (Erasmus, Work and Travel gibi) konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ulusal sivil toplum kuruluşlarının faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları, Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından üniversite hayatlarını nasıl geçirecekleri konusunda tavsiyeler. konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar çoktan seçmeli Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Uluslararası sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiğine dair tavsiyeler. konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kamu sektörü çalışanlarının kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirilmesi ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirecekleri konusunda tavsiyeler konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Akademisyenleri kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirmek ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirecekleri konusunda tavsiyeler vermek konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Girişimcileri kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirmek ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirecekleri konusunda tavsiyeler vermek konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yetenek Kapısı Nedir?, Öğrencilere Faydası Nedir? Yetenek kapısı nasıl kullanılır? CV nasıl olmalıdır? konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 kariyer etkileşimleri konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Soru-Cevap
15 kliniklerden kariyer planlamasına yönelik konuklarla etkileşim sağlama konu ile ilgili literatür okunması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları çoktan seçmeli- doğru yanlış Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 6 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 148
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,92
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 01:55