HML129 Anatomi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HML129
Ad Anatomi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ŞÜKRİYE DENİZ MUTLUAY
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ŞÜKRİYE DENİZ MUTLUAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencinin, ders ortamında temel anatomik bilgileri, hemşirelik uygulamasının gerektirdiği detaylarla birlikte, sistematik ve fonksiyonel olarak öğrenilmesi öğrenmesi amaçlanır.

Dersin İçeriği

Genel terminoloji ve insan vücudunun oluşturan hareket sistemi, dolaşım, solunum, sindirim, boşaltım, üreme, sinir sistemi ve duyu organları hakkında genel bilgi.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Sağlık Bilimlerine Yönelik Sistematik Anatomi Editör: Doç Dr. Ş . Deniz Mutluay

Notlar

Öğrenciler için Gray's Anatomi, Rcihard Drake, A. Wayne Vogl, Adam W.M Mitchell, 2018 Üçüncü baskı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Anatomi ve genel terimleri açıklar. İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar.
ÖÇ02 Hareketi oluşturan, iskelet ve kas yapısını açıklar. Enjeksiyon için kas yapılarını açıklar.
ÖÇ03 Kan-dolaşım sistemi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Solunum sistemini oluşturan organları tanımalar ve bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Dolaşım Sistemi ( Kalp, Kalbin Boşlukları, Kalp Kapaklan, Pericardium, Kalbin Arterleri, Kalbin Venleri, Kalbin Uyaran-ileti Sistemi, VenIer, Arterler) hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Sindirim sistemi organ yapı ve yerlerini tanımlar.
ÖÇ07 Üriner sistem organ yapı ve yerlerini tanımlar.
ÖÇ08 Kadın-erkek üreme organlarının yapı ve yerlerini tanımlar.
ÖÇ09 Merkezi sinir sistemi yapı ve yerlerini tanımlar.
ÖÇ10 Lenfatik sistemi tanımlar.
ÖÇ11 Duyu organlarının yerini ve yapısını açıklar.
ÖÇ12 Endokrin sistemi açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anatomik terimler ve terminolojiyi kavrar. Düzlem ve Eksenler. Vücııt Bölgeleri, Vücut Boşlukları, Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Üst Extremite Kemikleri ve Eklemleri, Alt Extremite Kemikleri ve Eklemleri, Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Gövde Kemikleri ve Kemikleri, Columna, Vertebralis, Thorax, Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Kafa Kemikleri, Üst Extremite Kasları, Yüz Kasları, Thorax ve Abdomen Kasıan, Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Alt Extremite Kasları, Ayak Kaslan; Dorsal Kaslar, Plantar Kaslar, Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 Dolaşım Sistemi ( Kalp, Kalbin Boşlukları, Kalp Kapaklan, Pericardium, Kalbin Arterleri, Kalbin Venleri, Kalbin Uyaran-ileti Sistemi, VenIer, Arterle Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
7 Solunum Sistemi Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Reading and revision Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
9 Gastrointestinal Sistem (Sindirim sistemi) Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 Boşaltım Sistemi Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
11 Kadın Genital sistemi ve Üreme Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Erkek Genital sistemi ve Üreme Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
13 Sinir Sistemi Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Endokrin Sistem Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Duyu organları Okuma ve anlatım. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Göz anatomisi Okuma ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sınavları Okuma ve tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 91
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,64
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:35