HMS131 Teknoloji bağımlılığı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS131
Ad Teknoloji bağımlılığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, günlük yaşamın önemli bir parçası haline gelen teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalık oluşturmak, teknolojinin olumsuz etkileri ile baş etme stratejilerini ve doğru teknoloji kullanımını kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık; internet, oyun, akıllı telefon ve sosyal ağ bağımlılığı, sanal zorbalık nedir, türleri, yaygınlığı, araştırmalar, öğrencilere ailelere ve öğretmenlere yönelik farkındalık ve baş etme stratejilerinden oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Yeşilay derneği tarafından önerilen kitapçık kullanılacaktır.

Notlar

İlgili ulusal ve uluslar arası literatür.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Teknolojinin olumsuz etkilerini bilir.
ÖÇ02 Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalığı kazanır.
ÖÇ03 Teknolojinin olumsuz etkileriyle baş etme stratejilerini bağlamına uygun kullanabilir.
ÖÇ04 Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik önlem alabilir.
ÖÇ05 Teknolojiyi amacına uygun kullanabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bağımlılıkta Önleme Yaklaşımı, Teknoloji Bağımlılığında Önleme Çalışmalarının Önemi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bağımlılıklar İçin Risk Faktörü Olarak Çocukluk Dönemi Ruh Sağlığı Bozuklukları, Gençlerin Teknoloji Bağımlılığında Risk Faktörleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 Bağımlılık Tanısı ve İlgili Kavramlar, Davranışsal Bağımlılıklar I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Bağımlılık Tanısı ve İlgili Kavramlar, Davranışsal Bağımlılıklar II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Teknoloji Kullanım Türleri, Teknolojinin Kötüye Kullanımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Teknolojinin Fiziksel, Ruhsal, Sosyal Etkileri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Teknoloji Bağımlılığı Alt Grupları Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dijital Oyun Bağımlılığı Tanımı ve Zararları Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Dijital Oyun Bağımlılığı Kriterleri ve Nedenleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 İnternet Bağımlılığı ve Tedavisi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Tedavi Yaklaşımları ve Zorlaştıran Faktörler Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 İnternet Bağımlılığını Kontrol İçin Önerileri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Güvenli İnternet Kullanımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Siber Zorbalık Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 11:38