HMS135 Tıbbi terminoloji

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS135
Ad Tıbbi terminoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Ece KURT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Hemşirelik mesleğinin uygulaması sırasında meslek üyelerinin kullanması gereken terim ve kavramların öğretilmesi

Dersin İçeriği

Tıbbi kavramlar, hemşirelik mesleğine ilişkin kavramlar, sağlık terminolojisi

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından hazırlanan güncel ders notları

Notlar

Çelik A. Tıbbi Terminoloji- Vaka Örnekli- Akademisyen Kitabevi, 2023. Hemşirelik Terimleri Sözlüğü-TDK-2015


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler ortak dil kullanımına ilişkin bilinçlenir istek duyar.
ÖÇ02 Öğrenciler tıbbi terminolojiye hakim olur.
ÖÇ03 Öğrenciler tıbbi kavramları ek ve köklerine ayırabilir.
ÖÇ04 Öğrenciler yabancı dilde olan tıbbi kavramların anlamlarını bilir
ÖÇ05 Öğrenciler ders kapsamında grup çalışması şeklinde ödev hazırlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ortak Dil kullanım amacı, terminoloji kavramının açıklanması, tıbbi terimlerin oluşma şekli Terminoloji sözlüklerinin tanınması, incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Tıbbi Terminolojide Temel Kurallar Sözcük oluşumlarının temel kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım
3 Sağlık Alanında Kullanılan Genel Terimler Terimlerin tanınması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Üriner Sisteme İlişkin Terimler Üriner sistem organları, işlevlerinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 HAREKET SİSTEMİ İLE İLGİLİ ANATOMİK, SEMPTOM, LABORATUVAR, TANI VE CERRAHİ TERİMLER Hareket sistemi organları, işlevlerine ilişkin bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Erkek Üreme Sistemine İlişkin Terimler Semptomatik terimler, diagnostik terimler, operasyonel terimler, terapötik terimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kadın Üreme Sistemine İlişkin Terimler Doğum İle İlgili Semptomatik Terimler, Diagnostik Terimler, Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 SOLUNUM SİSTEMİ İLE İLGİLİ ANATOMİK, SEMPTOM, LABORATUVAR, TANI VE CERRAHİ TERİMLER Solunum sistemine ilişkin kavramların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Sindirim Sistemi Anatomisi, Semptomatik Terimler, Diagnostik Testler, Terapötik terimler BESLENMEYE İLİŞKİN HEMŞİRELİK TANILARI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 KALP, KAN VE LENF DOLAŞIM SİSTEMİNE İLİŞKİN TERİMLER semptomatik terimler, diagnostik terimler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Endokrin Sistemine İlişkin Terimler Hormonlar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 TIBBİ TERMİNOLOJİDE KULLANILAN EVRENSEL KISALTMALAR ilaçlara ilişkin genel kurallar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
14 Seçeceğiniz bir sisteme ilişkin terimlerin açıklanması, resimlenmesi, afiş hazırlanması grup çalışması, resim seçimi, kavramların seçimi, konunun özetlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
15 Öğrenciler tarafından hazırlanan bir afişin sınıfta sunulması öğrencilerin bir araya gelerek proje hazırlaması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 8 8 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 71
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,84
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 11:58