ZFS105 Fotografi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod ZFS105
Ad Fotografi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Dersler (Üniversite) S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü İBRAHİM ARSLANTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı İBRAHİM ARSLANTÜRK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda öğrencilerin, fotoğraf tarihiyle beraber güncel fotoğraf tekniklerinin temel prensiplerini kavraması amaçlanmaktadır. Siyah-Beyaz, karanlık oda tekniklerinin yanında, çekim tekniklerini de içine alarak, öğrencilerin konvansiyonel ve dijital fotoğrafın doğasını, fotoğrafın estetiğini ve kurgu fotoğraf mantığını benimsemesi de amaçlar arasındadır.

Dersin İçeriği

Temel bir anlatım aracı olarak fotoğraf kullanma, temel fotoğraf kavramları ve estetik kavramlar. Dijital Siyah/Beyaz, renkli tekniklerle stüdyoda kurgu ve stil-life fotoğraf kompozisyon uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Temel Fotoğraf Bilgileri - Ali Fazıl

Notlar

Yayımlanmamış Notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fotoğraf tarihini ve gelişim sürecini karşılaştırır.
ÖÇ02 Fotoğraf makinesi tiplerini ve özelliklerini sınıflandırır.
ÖÇ03 Objektif tiplerini ve etkilerini, hedeflenen amaca göre kullanır.
ÖÇ04 Alan derinliği ve hız-hareket etkisini uygular.
ÖÇ05 Farklı ışık koşullarını karşılaştırarak, ışık farklılıklarından doğan sorunları çözer.
ÖÇ06 Stüdyo aksesuarlarını ve Stil-life masaları kullanır.
ÖÇ07 Temel bir anlatım aracı olarak fotoğraf kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgilendirme. Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Fotoğrafın tarihsel gelişimi. Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Fotoğraf makinasının tanıtımı ve makine tipleri. Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Diyafram ve enstantanenin anlatılması . Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Objektiflerin ayrıntılı olarak tanıtılması. Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Fotoğrafta ışık konusunun anlatılması. Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Renkli fotoğraf çekim tekniklerinin kuramsal anlatımı. Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Ders notu okuma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Örnek fotoğraf çekimleri yapılması(hoca tarafından) Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Fotoğrafta kadraj ve 3/1 kuralının örneklerle anlatılması. Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Diyafram ve enstantane öncelikli fotoğraf örneklerinin gösterilmesi.. Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Karanlık oda çalışmalarının uygulamalı olarak anlatılması. Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrencilerin tab ettikleri fotoğrafların değerlendirilmesi (I) Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Öğrencilerin çektikleri fotoğrafların değerlendirilmesi. (II) Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dönem Sonu Değerlendirme Ders notu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı Ders notu okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı Ders notu okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.03.2025 01:43