ZFS103 Türk Sanat Müziği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod ZFS103
Ad Türk Sanat Müziği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Dersler (Üniversite) S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü ŞÜKRÜ BİRBAŞ
Dersin Öğretim Elemanı ŞÜKRÜ BİRBAŞ (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türk müziğinin nitelikli bestelerinden örnekleri analiz etmesi ve seslendirmesi, popüler makamların yapılarını ve özelliklerini incelemesi, bu makamlardan özgün eserleri icra etmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, öğrencinin sesini kullanma becerisini artırması ve melodik zenginlik kazanması.

Dersin İçeriği

Türk müziği nota ve ses sistemi, aralıklar, makamlar ve örnek notalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Türk Musikisi Bilgileri / Zeki Yılmaz

Notlar

Yayımlanmamış Notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci günümüzde en çok kullanılan temel makamları tanır.
ÖÇ02 Öğrendiği örnekleri gerektiğinde kullanma becerisi kazanır
ÖÇ03 Türk müziğinin nota ve ses sistemini kavrar.
ÖÇ04 Türk müziğinde kullanılan ikili aralıkların tanır.
ÖÇ05 Sesini kullanma becerisini geliştirir.
ÖÇ06 Melodik zenginlik kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk müziğinde nota ve ses sistemi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Türk müziğinde kullanılan ikili aralıklar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
3 İkili aralık örnekleri Önceki konunun tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
4 Günümüzde en çok kullanılan temel makamlar Önceki konunun tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
5 Rast makamının yapısı ve örnekler Önceki konunun tekrar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
6 Uşşak makamının yapısı ve örnekler Önceki konunun tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
7 Beyati makamı örnekleri Önceki konunun tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hicaz ailesinin tanıtımı ve örnekler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
10 Farklı makamlardan örnekler araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
11 Saba makamı, önemi ve kullanımı araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
12 Örnek eser icraları (I) Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Örnek eser icraları (II) Eser tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Örnek eser icraları (III) Eser tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Örnek eser icraları (IV) Eser tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.03.2025 01:51