P267 Peyzaj Mühendisliği I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod P267
Ad Peyzaj Mühendisliği I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Mehmet Ali DERSE
Dersin Öğretim Elemanı Arş. Gör. Dr. Mehmet Ali DERSE (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Peyzaj tasarımı yapılacak alanın morfolojik yapısının analiz edilerek tasarım fikirleri doğrultusunda alanda gerekli topoğrafik düzeltmeleri/iyileştirmeleri yapması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Arazi morfolojisi ve peyzaj tasarımı ilişkileri, topografik haritalar, eşyükselti eğrileri, alan biçimlendirmeye giriş, kazı ve dolgu hesaplamaları.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Ders sunumlarının öğrenciler ile paylaşılması.

Notlar

Altunkasa, F. (2002). Peyzaj Mühendisliği Ders Kitabı, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları. Web üzerinden kaynakların öğrencilerle paylaşılması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alan morfolojisini ve topoğrafik haritaları yorumlar.
ÖÇ02 Alanın topografik kesitlerini yapar.
ÖÇ03 Alan morfolojisi ile dengeli tasarım fikirleri geliştirir.
ÖÇ04 Arazi biçimlendirmesi yapar.
ÖÇ05 Alanın yeniden biçimlendirilmesi uygulamalarının araçlarını kullanır.
ÖÇ06 Yeniden biçimlendirmenin ortaya çıkardığı kazı ve dolgu miktarlarını hesaplar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve temel kavramlar; alan biçimlendirme ve çevresel öğeler arasındaki ilişkiler Ders hakkında ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Alan formu ve yeniden biçimlendirme; eşyükselti eğrilerinin özellikleri ve biçimlendirmede kullanımı Topoğrafik harita örnekleri eldesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Alan biçimlendirme tekniği; yapı kitleleri çevresinde yeniden biçimlendirme Alan düzeltimi için 1/500 ölçekli peyzaj tasarı oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Alan biçimlendirme tekniği; yollar ve çevrelerinde yeniden biçimlendirme Peyzaj tasarımı geliştirmek ve maket çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
5 Alan biçimlendirme tekniği; açık ve yeşil alanlarda yeniden biçimlendirme_2 Peyzaj tasarında alan düzeltimi ve maket çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Alan biçimlendirme tekniği; açık ve yeşil alanlarda yeniden biçimlendirme_3 Peyzaj tasarında alan düzeltimi ve maket çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Ekolojik öğelerle dengeli alan biçimlendirme teknikleri Peyzaj tasarında alan düzeltimi ve maket çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Anlatılan konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Alanın yeniden biçimlendirilmesi çalışmalarında kazı ve dolgu hesaplamaları; basit yöntemler_1 Örnek eğim çalışmalarını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Alanın yeniden biçimlendirilmesi çalışmalarında kazı ve dolgu hesaplamaları; basit yöntemler_2 Topoğrafik kesit çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Peyzaj Mühendisliğinde yenilikçi yaklaşımlar_1 Topoğrafik kesit çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
12 Peyzaj Mühendisliğinde yenilikçi yaklaşımlar_2 Topoğrafik kesit çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Proje örnekleri üzerinde arazi biçimlendirme çalışmaları Proje örnekleri toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
14 Proje örnekleri üzerinde arazi biçimlendirme çalışmaları_2 Proje örnekleri toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Eğim hesaplama Proje örnekleri toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.03.2025 04:41