P272 Peyzaj Tasarımı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod P272
Ad Peyzaj Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Peyzaj tasarımı çalışmalarının bilgi ve beceri altyapısını sağlayan derslerde (temel tasarım, çizim ve grafik anlatım, bitki materyali, yapı materyali, ekoloji) edinilen bilgi birikimi, gözlem ve deneyimleri ekolojik ilke ve ölçütlerle bütünleştirip değişik kapsam ve ölçekteki (1/200 ve 1/100) açık ve yeşil alanların tasarımlarına yansıtabilme ve işlevsel ve tematik kavramsallaştırma amacının etkin olduğu peyzaj mekanlarını tasarlayabilme yetisini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Temel kavram ve kuramlar, peyzaj tasarımının aşamalar; amaç ve ereğin belirlenmesi, alan inceleme çizem ve yazanakları, gereksinim izlencesi, değişik kullanımlar için yer seçimi ve alan kullanımı ilkeleri, ekoloji ve tasarım, işlev çizgesi, kavramsallaştırma ve kavramsal tasar, işlevsel kavramsallaştırma, felsefi kavramsallaştırma, gereksinim izlencesi yönünde tasar seçeneklerinin geliştirilmesi, biçim geliştirme; geometrik biçimler, 90, 45 -90, 30-60, çember ve türetilmiş düzenler, doğaya öykünen biçimler, bütünleştirilmiş biçimler, düzen oluşturma ilkeleri, kuralsız tasarımlar, ön tasar, yapısal ve bitkisel tasar uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları, haftalık olarak öğrenci ile paylaşılmaktadır.

Notlar

Konu ile ilgili yapılmış çalışmalar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Peyzaj tasarımı sürecinin aşamalarını kavrar.
ÖÇ02 Ekolojik verileri peyzaj tasarımlarına nasıl yansıtabileceği konusundaki kuramsal bilgileri edinir
ÖÇ03 Peyzaj tasarımında biçimlendirme kavram ve yöntemlerini kavrar.
ÖÇ04 Gereksinimlere uygun ve ekolojik verilerle dengeli peyzaj tasarım fikirleri oluşturur
ÖÇ05 Edindiği bilgileri verilen bir alanın tasarımında kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alanın Tanımlanması, Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi Tasar alanında gözlem ve inceleme, konumtasar ve düzentasarın sağlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 Gereksinim İzlencesinin Hazırlanması ve Kavramsallaştırma Çalışmaları (Ölçek 1/500) Alan İnceleme raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Kavramsal Tasar Çalışmaları (Ölçek 1/500) Kavramsallaştırmaya ilişkin eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Ön Tasar Çalışmaları-Tasarım Düzenlerinin İrdelenmesi (90, 45/90, 30/60 ve Çember Düzenleri) (Ölçek 1/500 ve 1/200) 90, 45/90, 30/60 ve çember düzenine ilişkin eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
5 Ön Tasar Çalışmaları-Biçimlendirme (Geometrik, Doğaya Öykünen, Bütünleştirilmiş Biçimlendirme) (Ölçek 1/500 ve 1/200) Doğaya öykünen ve karma biçimlere ilişkin eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 Ön Tasar Çalışmalarının (Ölçek 1/200) tartışılması Her öğrenci tarafından bir tasarım düzeni seçilmesi ve alana uyarlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
7 Ön Tasar Çalışmalarının (Ölçek 1/200) tartışılması 2 Eskiz çalışmaları ve biçim geliştirme 12 Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
8 Ara Sınav Projelerin teslim edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
9 Ayrıntılı Tasar Çalışmaları(Ölçek 1/200) Eskiz çalışmaları ve biçim geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
10 Yapısal Tasara giriş (Ölçek 1/200) Eskiz çalışmaları ve biçim geliştirme 1 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Yapısal Tasar çalışmaları (Ölçek 1/200) Eskiz çalışmaları ve biçim geliştirme 2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Alanın tanıtıımı ve düzeltimi Eskiz çalışmaları ve biçim geliştirme 3 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Alan Düzeltimi Çalışmaları (Ölçek 1(200) Çalışmaların üç boyutlu irdelenmesi ve tartışma 2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Kesit-Perspektiflerin Hazırlanması Çalışmaların üç boyutlu irdelenmesi ve tartışma 22 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Tasar Yazanaklarının Hazırlanması Çalışmaların üç boyutlu irdelenmesi ve tartışma 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin teslim edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Fİnal Projelerin teslim edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 84
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,36
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 05:11